رای‌زنی هیات آمریکایی با اشرف غنی در تاشکند پیرامون امنیت افغانستان

کاخ سفید اعلام کرد، یک هیات آمریکایی به رهبری مشاور امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه افغانستان در تاشکند، پایتخت ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و دانیل روزنبلوم، سفیر آمریکا در ازبکستان به الیزابت شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا پیوستند. این هیات با اشرف غنی، رئیس جمهور و محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و درباره اوضاع امنیتی موجود در این کشور جنگ‌زده، حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغان و حمایت دیپلماتیک از یک سازش سیاسی مذاکره شده برای این درگیری‌ها مذاکره کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این هیات آمریکایی شامل نمایندگانی از شورای امنیت ملی کاخ سفید، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا بودند و با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز دیدار و درباره امنیت منطقه‌ای برای افغانستان و عملیات مقابله با تروریسم مذاکره کردند.

کاخ سفید افزود: شروود-رندال این فرصت را داشت تا با شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و میزبان این کنفرانس دیدار کند و نشست‌های دوجانبه‌ای نیز با مقامات ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد تا فرصت‌های مناسب برای تقویت امنیت در منطقه را شناسایی کنند، به نگرانی‌های امنیتی بپردازند و برای ریشه‌کن کردن پاندمی کرونا واکسیناسیون‌ها را افزایش دهند.

همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه مه، طالبان حملات خود را افزایش داده و در هفته‌های اخیر افغانستان شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.