به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، براساس داده های شرکت تحقیقاتی کراس سلCross-Sell ، ثبت نام برای خرید خودروهای شرکت آمریکایی تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به سال گذشته بیش از 85 درصد افزایش داشته که علت آن بیشتر موفقیت این شرکت در فروش مدل Y بوده است.
این خودروساز در گزارشی که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، از رکورد فروش خودرو در سه ماهه آوریل تا ژوئن در حالی خبر داد که با مشکل کمبود ریزتراشه دست و پنجه نرم می کرد و به فروش مدل های ارزان تر خود متکی بود.
داده های Cross-Sell که روز پنجشنبه منتشر شد،همچنین نشان داد که ثبت نام در کالیفرنیا برای مدل Y تسلا، که یک خودروی نیمه شاسی الکتریکی است، بیش از 7 برابر افزایش یافته و به 13581 دستگاه رسیده است.
اکنون تمرکز سرمایه گذاران تسلا روی گزارش درآمد سه ماهه دوم که در تاریخ 26 ژوئیه منتشر خواهد شد، قرار دارد و با توجه به در معرض خطر قرار گرفتن این شرکت دربرابر نوسانات ارزهای رمزنگاری شده، سرمایه گذاران منتظرند ببینند که آیا سقوط اخیر بیت کوین به ترازنامه تسلا ضربه می زند یا خیر.
مجموع ثبت نام وسایل نقلیه این شرکت در سه ماهه دوم در 23 ایالتی که داده ها جمع آوری شده 46926 مورد بوده است، که مدل Y بیش از نیمی از این خودروهای ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.
داده های Cross-Sell نشان داد که ایالت کالیفرنیا، مرکز فروش خودروهای الکتریکی تسلا، تقریباً نیمی از ثبت نام وسایل نقلیه الکتریکی در این ایالت ها را با مجموع 23556 مورد به خود اختصاص داده است.
تسلا در ماه های اخیر قیمت خودروهای خود را افزایش داده است و به گفته ایلان ماسک، مدیر میلیاردر این شرکت در ماه مه علت این افزایش "فشار عمده ناشی از قیمت زنجیره تأمین" به ویژه مواد اولیه بوده است.
انتهای پیام/