حزب حاکم بلغارستان پیشتاز انتخابات پارلمانی زودهنگام

براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات بلغارستان پس از شمارش حدود ۷۰ درصد از آراء، حزب حاکم این کشور موسوم به "جرب" در انتخابات پارلمانی زودهنگام از حزب ضد تشکیلاتی "چنین مردمانی وجود دارند" پیش افتاده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون انتخابات بلغارستان اعلام کرد، با توجه به شمارش ۶۷.۲ درصد از آرای مردمی، حزب حاکم جرب با ۲۳.۹۸ درصد پیشتازی اندکی دارد و بعد حزب "چنین مردمانی وجود دارند" با ۲۳.۸۵ درصد رای در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین حزب سوسیالیست بلغارستان با ۱۳.۷۱ درصد رای در جایگاه سوم است. پس از آن حزب دموکراتیک بلغارستان با ۱۲.۶۸ درصد رای، جنبش برای حقوق و آزادی‌ها با ۹.۹۵ درصد رای و "قیام کنید! مافیا بیرون!" با ۵.۱۳ درصد رای قرار گرفته‌اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات پیشتر بعد از شمارش ۲۰ درصدی صندوقهای رای اعلام کرد، حزب چنین مردمانی وجود دارند با ۲۵.۹۹ درصد پیشتازی میکرد و پس از آن حزب حاکم جرب با ۲۴.۱۴ درصد در جایگاه دوم قرار داشت.

انتخابات پارلمانی زودهنگام بلغارستان یکشنبه با مشارکت ۱۵ حزب و هشت ائتلاف برگزار شد. در انتخابات پارلمانی پیشین که آوریل برگزار شد، حزب حاکم متعلق به بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان بیش از ۲۶ درصد رای گرفت اما از تشکیل دولت ناکام ماند. حال باید دید احزاب معترض به فساد در این کشور حوزه بالکان این بار می‌توانند بعد از یک دهه سلطه سیاسی بویکو بوریسوف، دولت بعدی را تشکیل دهند یا خیر.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.