درخواست خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت برای لغو مصونیت مسئولان لبنانی

اهالی قربانیان انفجار بندر بیروت اطراف کاخ عین التینه در بیروت تحصن کرده و خواستار رفع مصونیت و مجازات مسوولان انفجار شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت المیادین، این تحصن همزمان با برگزاری جلسه مشترک هیئت دفتر پارلمان و کمیته اداری و عدالت در کاخ عین التینه به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان صورت گرفت.

در این تحصن پس از اینکه خانواده‌های قربانیان تلاش کردند دیوار انسانی ارتش و نیروهای امنیتی را بشکنند، درگیری بین این خانواده‌ها و نیروهای امنیتی رخ داد و اهالی تاکید کردند برای رویارویی در هر زمان آماده هستند.

در همین راستا، نبیه بری مشاور خود "علی حمدان" را به نزد این خانواده‌ها فرستاد تا به آنها اطمینان خاطر دهد که رئیس پارلمان به قانون پایبند است و از آنها حمایت می‌کند. خانواده‌های قربانیان نیز خواستار اجرای قانون و مجازات عاملان برای روشن شدن حقیقت شدند.

آنها همچنین پلاکاردهایی را در انتقاد از دولت و متهم کردن آن به انفجار بندر بیروت درست داشتند و سیاسی کاری و اهمال را در این پرونده رد کردند.

هفته گذشته پس از اینکه طارق البیطار، قاضی تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت از پارلمان خواست مصونیت سه نماینده نهاد المشنوق، غازی زعیتر و علی حسن خلیل را جهت بازجویی بردارد، تحولات جدیدی در پرونده انفجار بندر بیروت رخ داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.