رئیس هیات مذاکره کننده سوری: حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه «اشغالگری» است

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه، جامعه جهانی را به خاتمه بخشیدن به حضور ترکیه و آمریکا در شمال سوریه ترغیب و حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور را «اشغالگری» توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایمن سوسان، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در خصوص نتایج نشست آستانه خاطرنشان کرد: ما از نتایج این نشست رضایت داریم. بیانیه پایانی می‌توانست بهتر از این باشد.

وی در ادامه افزود: ما از فریب‌های ترکیه و نقش منفی آن، مطلع هستیم. ترکیه با تغییر اسامی شهرها و شیوه‌های تدریس، به دنبال ترک‌ شمال سوریه است. جامعه جهانی باید به حضور ترکیه در شمال سوریه خاتمه ببخشد.

سوسان در خصوص بحران انسانی در این کشور تصریح کرد: سوریه با بحران انسانی مواجه است که هدف آن، نقض حاکمیت این کشور و حمایت از تروریسم است.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که از طریق گذرگاه‌ها وارد خاک سوریه می‌شوند، کمتر از پنج درصد نیازها را برطرف می‌کند و بیشتر آنها در راستای حمایت از تروریسم به دست گروه‌های تروریستی می‌رسد.

این مسئول سوری در پایان اظهار داشت: اشغالگری آمریکا و ترکیه در بخشی از خاک سوریه، مهمترین دلیل طولانی شدن بحران این کشور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.