اتهام یکی از نزدیکان نتانیاهو در ۷ پرونده فساد

دادستان کل رژیم صهیونیستی علیه یکی از اعضای حزب لیکود در کنست و از نزدیکان نخست وزیر سابق این رژیم بابت دست داشتن در هفت پرونده فساد لایحه اتهام صادر کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه کان، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی لایحه اتهامی را علیه دیوید بیتان، از اعضای حزب لیکود در کنست به اتهام دریافت رشوه، خیانت در امانت، کلاهبرداری، پولشویی و دیگر جرائم مالیاتی صادر کرد.

بیتان مظنون به ارتکاب این جنایات بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ در زمان تصدی معاونت شهرداری شهر "ریشون لتسیون" و همچنین پس از عضویت در کنست در سال ۲۰۱۵ است.

پلیس رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۷ تحقیقات درباره بیتان، از نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم به اتهام دریافت رشوه به ارزش حدود ۲۲۰هزار دلار در هفت پرونده فساد را شروع کرده است.

به این ترتیب، پس از نتانیاهو و حاییم کاتس، وزیر اسبق کار و رفاه، بیتان سومین سیاستمدار در حزب لیکود است که به طور رسمی با اتهام فساد روبرو می‌شود.

این حزب به ریاست نتانیاهو ۱۲ سال حزب حاکم در اراضی اشغالی بود.

دادستان کل رژیم صهیونیستی ۱۴ اوت ۲۰۱۹ اعلام کرد، لایحه اتهامی را علیه کاتس به اتهام کلاهبرداری، خیانت در امانت صادر کرده است و همین امر موجب استعفای او از دولت شد.

مندلبلیت اواخر ژانویه ۲۰۲۰ هم لایحه اتهامی را علیه نتانیاهو در سه پرونده فساد به اتهام رشوه، خیانت در امانت، کلاهبرداری ارائه کرد و محاکمه او ۲۴ ماه مه همین سال شروع شد و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.