مانور زمینی اوکراین با آمریکا، لهستان و لیتوانی

اوکراین به همراه ایالات متحده، لهستان و لیتوانی اواخر ژوئیه مانور نظامی بزرگی در بخش غربی اوکراین برگزار خواهند کرد و این دور دوم رزمایش‌هایی با حضور کی‌یف و شرکای خارجی ظرف یک ماه است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مانور تحت عنوان "سه شمشیر-۲۰۲۱" با مشارکت بیش از ۱۲۰۰ نیرو و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی خواهد بود و از ۱۷ تا ۳۰ ژوئیه در میدان تمرین یاووریو در منطقه لویو اوکراین برگزار می‌شود.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مانور سه شمشیر-۲۰۲۱ شرایط مناسبی برای توسعه و همکاری موثر یگان‌های کشورهای شریک ایجاد میکند تا کیفیت افزایش یافته و سطح قابلیت‌های نظامی بالا برود.

هفته گذشته، اوکراین و ایالات متحده مانوری نظامی تحت عنوان "نسیم دریا" را آغاز کردند که با مشارکت بیش از ۳۰ کشور در دریای سیاه و جنوب اوکراین بود. روسیه هم خواستار لغو این مانورها شده بود.

مانور "نسیم دریا ۲۰۲۱" به دنبال افزایش تنش‌ها میان ناتو و مسکو برگزار شد. گفته می‌شود، ماه گذشته روسیه در مسیر یک کشتی جنگی انگلیسی تیر هشدار شلیک کرده و بمب رها کرد تا آن را از آب‌های دریای سیاه در نزدیکی ساحل کریمه دور کند.

روابط میان کی‌یف و مسکو پس از الحاق کریمه به خاک روسیه و آنچه حمایت مسکو از شورشیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین خوانده می‌شود، پرتنش شد. اوکراین خواستار تسریع روند الحاق خودش به ناتو شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.