جزئیات خروج چندساعته یکی از واحدهای نیروگاه نکا/ تمامی واحدهای نیروگاه اکنون در مدار است

محسن نعمتی، مدیرعامل نیروگاه نکا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی اظهار داشت: شرکت گاز به ما اعلام کرد که برای یکی از خطوط انتقال گاز می خواهد توپک رانی کند و ما به منظور انجام اینکار بلافاصله واحدهای بخش گازی نیروگاه را از حالت سوخت گاز، به سوخت مایع تغییر دادیم که برای این تغییر حالت، هیچ خروج از مداری صورت نگرفت.

وی افزود: با هماهنگی با مدیریت شبکه یکی از واحدهای بخاری را از مدار خارج کردیم، چرا که واحدهای سیکل ترکیبی امکان استفاده از سوختی به جز سوخت گاز را ندارند، از اینرو مدیریت شبکه به ما اعلام کرد که این واحد را از مدار خارج کنیم تا بعد از انجام عملیات شرکت گاز، دوباره وارد مدار شود.

نعمتی با تأکید بر اینکه "خروج این واحد بخاری از مدار، به دلیل نقص فنی و یا خروج اضطراری نبوده"، گفت: در چند ساعتی که این واحد خارج از مدار بود، به عنوان یک واحد آماده به کار مطرح بود و بلافاصله بعد از اتمام کار شرکت گاز روی خط لوله مربوطه، این واحد به مدار بهره برداری بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه نکا خاطرنشان کرد: کاهش ظرفیت تولید دیگر واحدها نیز به دلیل هماهنگی مستمر با مرکز دیسپاچینگ است که در زمان پیک با تمام ظرفیت وارد مدار می شوند و با خروج از پیک، میزان خروجی واحدها با نیاز شبکه تطابق پیدا می کند؛ البته در چند ساعتی که واحدهای گازی با سوخت مایع کار می کردند، منجر به کاهش ظرفیت خروجی این واحدها در همان مقطع زمانی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی واحدهای نیروگاه نکا با حداکثر ظرفیت در مدار بهره برداری هستند و چند ساعت خروج یکی از واحدها از مدار و کاهش ظرفیت خروجی برخی واحدها، به دلیل عملیات شرکت ملی گاز و درخواست مدیریت شبکه از نیروگاه بود و به هیچ عنوان واحدهای نیروگاه، آمادگی حداکثری خود را برای تولید برق از دست ندادند و دچار هیچ گونه نقص فنی نیز نشدند.

نعمتی با بیان اینکه "نیروگاه نکا در انجام تعمیرات دوره ای برترین نیروگاه کشور بود"، گفت: ما نخستین نیروگاهی بودیم که تعمیرات تمامی واحدها را تکمیل کردیم و آماده تولید حداکثری برق در تابستان شدیم و هم اکنون نیز این نیروگاه نقش موثری در تأمین برق کشور ایفا می کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.