درخواست اتحادیه آفریقا برای توقف خشونت‌ها در تیگرای درمیان تعهد شورشیان برای ادامه جنگ

اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای تمامی طرف‌ها در بحران تیگرای را به توقف اقدامات خشونت آمیز و تضمین ورود ایمن کمک‌های انسانی فراخواند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، این اتحادیه از برقراری آتش بس در اقلیم تیگرای استقبال کرده و از مقامات اتیوپی خواست برای دستیابی به راه حلی جامع جهت هموار کردن مسیر صلح دائم در این منطقه تلاش کنند.

این درخواست زمانی مطرح شد که نیروهای جبهه مردمی آزادسازی تیگرای اعلام کردند، با کنترل بر شهر المکله پایتخت تیگرای، نیروهای دولت اتیوپی را وادار به فرار کردند.

آمریکا نیز از اعلام آتش بس یکجانبه در تیگرای استقبال کرد اما جبهه مردمی آزادسازی تیگرای متعهد شده به عملیات خود ادامه دهد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر این آتش بس به درگیری‌ها پایان و اجازه دهد کمک‌های انسانی وارد تیگرای شود، این اعلام آتش بس اقدامی مثبت است.

این وزارتخانه اعلام کرد، آمریکا از همه طرف ها خواست به برقراری فوری آتش بس، فراهم سازی بستر گفتگوی جامع که اتحاد و حاکمیت اتیوپی را حفظ می کند، متعهد باشند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه خواستار خروج فوری نیروهای اریتره از خاک اتیوپی شد.

کریس مورفی، سناتور دموکرات هم خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل پیرامون نقض های حقوق بشری در تیگرای و تضمین کار امدادرسانان برای کمک به میلیون ها افرادی شد که در آستانه گرسنگی هستند.

کاردار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا در جلسه بررسی کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان گفت، درگیری های طائفه ای و قومی روز افزون اتحاد اتیوپی و سلامت منطقه ای آن را به خطر انداخته است.

وی افزود، اگر بحران ادامه یابد ثبات شاخ آفریقا و منطقه به طور گسترده متزلزل می شود.

در همین راستا، سربازان اریتره از سه شهر اصلی تیگرای خارج شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.