به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حسن صادقی رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری در جریان سلسله نشستهای رویای تأمین اجتماعی فراگیر با موضوع تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح 3070 که با مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: طرحی که فرایند آن منجر به رضایتمندی صف شود باید همراه با آموزش و اطلاعرسانی به جامعه هدف باشد در حالی که در طرح 3070 به این موضوع عنایت نشده است.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما با تکنولوژی روز آشنا نیستند گفت: در حوزه مدیریتی این آموزشها را ارائه کردهایم اما بازنشستگان و کارگران ما که عمدتا اطلاعات کافی را ندارند با این دانش و استفاده از طرح 3070 آشنا نیستند.
رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی گفت: به عنوان مثال کارگری که برای اخذ حکم خود به یکی از دفاتر الکترونیکی بیرونی مراجعه کرده بود برای دریافت حکم خود مبلغ 7 میلیون تومان پرداخت کرده بود و به همین دلیل باید ابتدا آگاهی و آموزشهای لازم به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی ارائه شود.
صادقی با تأکید بر اینکه براساس بررسیهای انجام شده طرح 3070 میزان مراجعات را به شعب کاهش داده است، افزود: صرفهجویی در وقت و همچنین ارائه خدمات در طرح 3070 باید مدنظر قرار گیرد همچنین مکانیزمی تعریف شود که دانش و آگاهی گروه هدف ارتقاء یابد.
وی ادامه داد: اگر ما به عنوان شرکای اجتماعی در طرح اشاره شده نظارت نداشته باشیم این طرح همانند سایر طرحهای سازمان متوقف خواهد شد و به همین دلیل باید نظارت و کنترل داشته باشیم تا طرح استمرار داشته باشد.
به گزارش خبرآنی؛ علی خدایی رئیس شورای اسلامی کار در ادامه جلسه گفت: براساس نظرسنجی انجام شده در تهران 70 درصد از جامعه هدف که تحصیلات دانشگاهی داشتند از طرح 3070 ابراز رضایت داشتند.باید نظرسنجی برای سایر استانها و مناطق محروم انجام شود. همچنین آموزش و اطلاعرسانی برای جامعه هدف سازمان افزایش یابد.
خدایی ادامه داد: با اجرای طرح 3070 مراجعات به شعب کاهش پیدا کرده است و رضایتمندی را در بر داشته است.
به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، با اجرای طرح 3070 توسط سازمان تأمین اجتماعی، 30 خدمت حضوری این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه میشود که قرار است حدود 70 میلیون مراجعه حضوری را کاهش دهد.
انتهای پیام/