توافق کمیته مشورتی لیبی بر سر نقاط اختلاف در قانون اساسی

هیات اعزامی سازمان ملل به لیبی از دستیابی کمیته مشورتی مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی به توافقاتی درباره امور معلق میان طرف‌های لیبیایی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱، هیات اعزامی سازمان ملل به لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای کمیته مشورتی مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی به توافقات و اجماعی درباره امور معلق درباره قانون اساسی میان طرف‌های لیبیایی دست یافته‌اند.

در این بیانیه آمده است: کمیته مشورتی مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی در نشستی در تونس که شنبه پایان یافت به اجماع نظر درباره مسائل حل و فصل نشده میان طرف‌های حاضر در گفت‌وگوهای سیاسی لیبی دست یافته است.

هیات اعزامی سازمان ملل به لیبی در ادامه آورده است: این کمیته پس از اتمام گفت‌وگوهایش، توصیه‌های خود را در جلسه بعدی ۲۸ ژوئن در سوئیس برای بررسی و تصمیم گیری مناسب به مجمع ارائه خواهد کرد.

این هیات در بیانیه خود به جزئیات و اجماع نظر ۱۸ عضو کمیته مشورتی مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی در تونس اشاره‌ای نکرد.

پیش از این دولت موقت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این نشست بنا به درخواست برخی از اعضای مجمع با هدف دستیابی به توافق آرا بر سر مسائل موجود، تعیین یک پیشنهاد واحد برای قانون انتخابات پارلمانی و ریاستی جمهوری که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، تشکیل شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.