بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم از امروز/موافقت با صدور محدود محصولات زراعی و منسوجات از غزه

رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر اجازه آغاز صادرات محصولات کشاورزی از نوار غزه به کرانه باختری و کشورهای خارجی از امروز (دوشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت»، هماهنگ کننده فعالیت دولت رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از ارزیابی امنیتی اوضاع، تصمیمی در خصوص اجازه صادرات «محدود» محصولات کشاورزی از نوار غزه به بازارهای فلسطینی کرانه باختری و کشورهای خارجی از طریق گذرگاه «کرم ابو سالم» از صبح امروز (دوشنبه) اتخاذ شده است.

این هماهنگ کننده اعلام کرد، "در این مرحله صادرات محصولات کشاورزی از غزه به اراضی اشغالی مجاز نخواهد بود. گام مدنی‌ای که مورد تأیید رهبری سیاسی اسرائیل" باشد منوط به حفظ ثبات امنیتی است."

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت، بنا به درخواست تاجران اسرائیلی که با کارگاه خیاطی نوار غزه در ارتباط هستند، صادرات منسوجات (پارچه) از نوار غزه به شرکت‌های اسرائیلی برای نخستین بار از این هفته امکان‌پذیر خواهد بود و این امر با هدف جلوگیری از ضرر وارد کردن به صنعت اسرائیلی انجام می‌شود.

از ۱۰ تا ۲۱ ماه مه درگیری‌های شدیدی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه آغاز شد و درگیری‌های بین دو طرف با توافق بر سر آتش‌بس با میانجیگری مصر پایان یافت.

از سوی دیگر، صالح الزق، مسؤول سازمان امور مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، طرف اسرائیلی از امروز (دوشنبه) اجازه ورود و خروج خدمات پستی به نوار غزه از جمله گذرنامه‌ها و همچنین صادرات تمامی محصولات کشاورزی و پوشاک را خواهد داد.

وی در ادامه افزود، این تصمیم پس از مدت‌ها ممنوعیت از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در تاریخ دهم ماه مه گرفته شده است.

در همین راستا، حسین الشیخ، رئیس سازمان امور مدنی فلسطین خاطرنشان کرد که آنها از دولت رژیم اشغالگر خواستند گذرگاه‌های غزه را بر روی افراد و کالاها باز کند و اجازه واردات به نواره غزه و صادرات از آن را بدهد.

الشیخ در ادامه افزود که آنها همچنین از رژیم اشغالگر خواستند که تمامی کالاهای توقیف شده در بنادر اسرائیلی را آزاد کند.

پیشتر وزارت کشاورزی فلسطین در غزه اعلام کرد، محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی بر گذرگاه «کرم ابو سالم» در جنوب نوار غزه اعمال کرده، باعث شده است تا در نتیجه عدم اجازه بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، حدود ۱۶ میلیون دلار خسارت وارد شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.