عضو کمیسیون شوراها: صِرف داشتن مدرک دانشگاهی به درد مردم نمی‌خورد/مدیران شهری در میدان عمل خود را ثابت کنند

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مهمترین معیار برای انتخاب اعضای شورای شهر را نه فقط شایستگی علمی و صلاحیت لازم وابسته به مدرک تحصیلی، بلکه مهمتر از آن داشتن روحیه جهادی، کارآمد و توانمند بودن افراد عنوان کرد و گفت: نکته مهم در مدیریت شهری این است که فرد به صورت جهادی وارد میدان عمل بشود و مشکلات را از نزدیک رصد کند و برای رفع آن پیگیری مداوم داشته و همچنین به صورت مستمر دارای ارتباط مردمی باشد، لذا تخصص دانشگاهی داشتن حرف اول را نمی‌زند.

وی در ادامه گفت: مردم خود نیز در دوره‌های مختلف از شورای شهر این تجربه را بدست آورده اند که افراد اهل تلاش و کوشش و دارای تفکر جهادی بهتر موفق به مدیریت مسائل و معضلات شهر شده اند.

محمدصالحی مهمترین اولویت و برنامه شورای شهر آینده کلانشهر تهران را موضوع مسکن، مبارزه با تراکم فروشی و توسعه خدمات شهری دانست و گفت: اولویت اول باید رفع مشکل مسکن جوانان در شهر تهران باشد و در مرتبه بعد ضمن در نظر داشتن موضوع درآمدزایی برای شهرداری مسائل و آسیب‌های حوزه تراکم فروشی و صدور پروانه را با هدف افزایش رفاه حال مردم را سامان داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شوراهای شهرهای دیگر نیز باید متناسب با مشکلاتی که در آن‌ها وجود دارد، برنامه‌های مناسب ارائه دهند، به عنوان مثال در شهرستان فریدن، فریدون شهر ، داران و چادگان در استان اصفهان که بنده نماینده آن هستم، به واسطه سرمای شدید زمستان در این مناطق و  آسیب رساندن  به معابر، اولویت اول اصلاح آسفالت، معابر شهری و همچنین جوی و جداول است. اولویت دیگر همان بحث مسکن جوانان است که از جمله مشکلات آن  به نتیجه نرسیدن طرح‌های تفصیلی تدوین شده و همچنین عدم برخورداری شهرداری از زمین کافی برای در اختیار گذاشتن جوانان و افراد متقاضی در این راستا است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن توصیه به اعلام برنامه‌ها و اهداف توسط کاندیداهای شهر و روستا در فرصت باقی‌مانده گفت: اتحاد و همدلی، رفاه و دوستی را به خاطر مسائل جناحی و سیاسی تحت تاثیر قرار نداده و از آنجایی که بحث انتخابات برای کشور موضوع حیاتی و مهمی است  در کنار تبلیغات برای خود مردم را تشویق به مشارکت حداکثری و همه جانبه در انتخابات شوراهای شهر و  ریاست جمهوری کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.