علی اکبر انجمنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به فضای بیرونق تبلیغات شهری در آستانه انتخابات 28 خرداد ریاست جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: یکی از اصول دموکراسی و مردمسالاری دینی برگزاری انتخابات است اگر چه انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات شوراها سایه انداخته اما فضای انتخابات شوراها در ابرشهری چون تهران باید بسیار متفاوتتر از سایر شهرها و روستاها باشد.
وی افزود: بنابراین باید تبلیغات بیشتری صورت میگرفت اما وضعیت فعلی شهر تهران اینطور نیست؛ مردم دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی معیشتی و ... در سالهای اخیر کمی دلسرد شدهاند و احتمال دارد مشارکت آنها نسبت به دورههای گذشته کمی کاهش یابد اما با همه انتقادات به حقی که دارند، شرکت در انتخابات یک تکلیف است و باید در صحنه حاضر باشند.
این کارشناس مدیریت شهری تهران تصریح کرد: در این بین سزاوار است که شهرداری و دستگاههای مربوطه فضای شهر را بهگونه ای آرایش کنند که نشاط اجتماعی و ترغیب برای شرکت در انتخابات را به هرماه داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه مدیریت فعلی شهر تهران من را یاد ایام محرم سال گذشته انداخت که مدیریت شهری سابقه بدی از خود به جای گذاشت زیرا نسبت به آن ایام کملطفی کردند و فضای شهر آنطور که باید تغییر نیافت؛ ضرورت داشت شهرداری در ایام منتهی به انتخابات نیز بهگونهای عمل کند که فضایی جذاب و بانشاط ایجاد شود چرا که به هرحال تبلیغات اثربخش است و شهرداری نیز ظرفیتهای بسیاری دارد.
انجمنی تصریح کرد: شهرداری تهران میتوانست با استفاده از ظرفیتهای خود، حال و هوای پرشوری برای انتخابات ایجاد کند اما در حالی که چند روز به برگزاری انتخابات باقی نمانده، شرایط شهر این فضارا به مردم القا نمیکند. علاوه بر سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری، معاونتهای اجتماعی در هر یک از مناطق 22 گانه میتوانند از ظرفیتهایی مانند میادین میوه و تره بار تلویزیونهای شهری حمل و نقل عمومی، پیادهراهها میادین و فروشگاهها استفاده کند و به راحتی با درج جملات انگیزشی 28 خرداد را یادآور شوند.
وی تاکید کرد: تحقق این امر به یک جُو عزم، همت و غیرت نیاز دارد اما من فکر میکنم برخی مسئولان شهری هم بدشان نمیآید این خمودگی، بیحالی و مردگی در فضای شهر حاکم باشد در حالیکه در هیچ یک از دورههای گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت.
انتهای پیام/