درخواست علاوی برای تحقیق درباره ترورهای سیاسی در عراق

رهبر ائتلاف «الوطنیه» عراق ضمن هشدار نسبت به سلطه سلاح‌های بی‌ضابطه و باندهای تروریستی بر عراق و سایر کشورها، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در زمینه ترورها شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شفق نیوز، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف «الوطنیه» و نخست وزیر پیشین عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، امروز منفعت عراق و سایر کشورها در این است که دادگاه کیفری بین‌المللی را نادیده نگیرند و از نقش آن در اجرای اصل مجازات و بازخواست کسانی که در جنایت‌های ترور دست دارند، حمایت کنند.

علاوی در ادامه افزود، در غیر این صورت، بازدارندگی در برابر باندهای تروریستی و سلاح‌های بی‌ضابطه وجود نخواهد داشت و سلطه و قدرت این باندها، به ضرر امنیت و ثبات عراق و سایر کشورها، بیشتر خواهد شد.

در همین راستا، احمد سلیم الکنانی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری پارلمان عراق بر لزوم مقابله جدی و فوری با جنایت‌های مربوط به هدف قرار دادن و قتل شخصیت‌های عراقی در موسسات دولتی و آغاز تحقیقات واقعی برای مجازات و بازخواست مجرمان تاکید کرد.

الکنانی همچنین اظهار داشت، این امر، امنیت کشور و آینده آن را تهدید می‌کند و به مثابه مانعی در برابر امنیت و رشد اقتصادی کشور، فراهم کردن زندگی باعزت برای ملت عراق و جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است.

پیشتر بغداد شاهد ترور یک افسر ارشد در سرویس اطلاعات عراق توسط اشخاصی ناشناس در منطقه «البلدیات» واقع در شرق پایتخت بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.