تذکرات نماینده های مجلس: کاندیداها به جای شعارهای تاریخ مصرف گذشته، برنامه‌هایشان را طرح کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 خرداد) قوه مقننه در تذکری شفاهی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: افراد باید از بیان شعارهای تاریخ مصرف گذشته و واژه های بیات شده دست بردارند و به دنبال ارائه برنامه باشند، زیرا مردم بر گفتارشان شاهد و ناظر هستند.

وی افزود: این که افراد یکسره در جلسات مناظره دست به توهین و تهمت به دیگران و بیان مسائل تاریخ مصرف گذشته می زنند و به مردم اهمیت نمی دهند، به نوعی توهین به شعور، فرهنگ و تاریخ این جامعه است.

رشیدی کوچی تصریح کرد: افراد بدانند با توهین نمی توانند رأی جمع کنند، زیرا مردم این رفتارها را به خوبی می شناسند و باید دست از این بداخلاقی ها بردارند.

نماینده مرودشت در مجلس بیان کرد: مردم دارای بینش و آگاهی سیاسی هستند و به دور از مسائل گروهی، حزبی، قومی و... به برنامه های افراد توجه می کنند، لذا امیدواریم در مناظرات بعدی شاهد چنین مسائلی نباشیم.

**دولت اشرافی دلار را به 30 هزار تومان رساند

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود بیان کرد: 8 سال وادادگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مدیریت ناکارآمدی که با دولت اشرافی دلار را از 3 هزار تومان به 30 هزار تومان رساند، کسانی که رقبای خود را می‌ترساندند که اگر اینها سر کار بیایند دلار گران خواهد شد، امروز ارزش پول ملی را کاهش داده و دلار بی‌پشتوانه آمریکا را تا 30 هزار تومان رساندند.

وی افزود: جای تأسف و تعجب است کسی که امروز به عنوان مدعی اقتصادی در مناظرات حاضر می‌شود و خود را اقتصاددان معرفی می‌کند در استان حوزه انتخابیه بنده 55 واحد تولیدی را از طریق بانک‌های تحت امر خود به خاک سیاه نشانده و تعطیل کرده است 55 واحد تولیدی که باعث بیکاری هزاران جوان شده است.

نماینده همدان در مجلس اظهار داشت: مردم بدانند که این شعارهای فریبنده در 4 سال پیش هم تکرار شد، فرمود امروز مشکل اساسی مردم مشکل اقتصادی و معیشت است و اقتصاد و معیشت در صورتی تأمین می‌شود که تولید در کشور فعال شود.

**ملت ایران زبان ذلت را نمی پذیرد

سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس نیز در تذکر خود عنوان کرد: همینک که در آستانه یکی از انتخابات های مهم کشور ایران اسلامی قرار داریم، روی سخنم با برخی از نامزدهای انتخابات است؛ اینجا ایران است، زبان ذلت را نمی شناسد، در فرهنگ ایران اسلامی اقتدار، عزت و استواری جزو واژگان اصلی این قاموس اسلامی است.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس حتما رصد کرده اند شانیت مناظره ساری و جاری شایسته ریاست جمهوری نیست؛ از برنامه سخن بگویید، از اهداف سخن بگویید، کیسه کشی و ماله‌کشی متعلق به کوتوله ها است، شما شایسته این ریاست نیستید بدانید و بفهمید که مردود خواهید بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: ما نمایندگان مردم هستیم اگر قرار است در کنار نامزدی قرار بگیریم نباید رسالت اصلی خود را فراموش کنیم. مبادا خدایی نکرده به ظن و گمان اینکه مسئولیتی داشته باشیم نامزدی را همراهی کنیم. این امر شایسته نیست. مجلس انقلابی مجلسی است که در کنار مردم خواهد بود.

مولوی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم انتخابات را پرشور کنیم و شاخص مشخص کنیم، گفت: اما وظیفه ما این نیست که دولتی شویم.

نماینده آبادان در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به نمایندگان عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: این عزیزان قسم یاد کرده اند که عادل و منصف باشند و نباید خدایی نکرده حقی ناحق شود.

**کاندیداهای ریاست جمهوری از تخریب یکدیگر دست بردارند

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان در ادامه نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود، اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری با توجه به شرایط کشور توقع زایی نکنند و راستگویی و عدم تخریب یکدیگر را در برنامه خود داشته باشند.

وی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری به جای اینکه در مناظرات مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های  خود را ارائه بدهند، با هم برخورد می کنند که این کار درستی نیست.

نماینده مردم سروستان با بیان اینکه کشاورزی در شرایط بسیار نامناسبی است،گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی باید فکری اساسی به حال کشاورزان و دامداران کند خشکسالی ها وضعیت اسفباری را برای کشاورزان و دامداران ایجاد کرده است.

انتهای‌ پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.