استرالیا سفارتش را در کابل تعطیل می‌کند

نخست وزیر استرالیا و وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه مشترک امروز (سه شنبه) اعلام کردند، در جریان خروج نیروهای ناتو از افغانستان سفارت این کشور در کابل از ۲۸ مه سال جاری میلادی موقتا تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسکات موریسون و ماریس پاین، نخست وزیر و وزیر خارجه استرالیا در بیانیه مشترک خود اعلام کردند، در پی خروج قطعی نیروهای بین‌المللی از افغانستان، استرالیا نیز به عنوان یک اقدام موقت می‌خواهد تا سفارتش را در کابل ببندد. ما سفارتمان را در ۲۸ مه ۲۰۲۱ (۷ خرداد) در کابل تعطیل می‌کنیم. البته این اقدام به صورت موقتی صورت می‌گیرد.

استرالیا انتظار دارد که تعطیلی سفارت به صورت موقتی باشد و هیات دیپلماتیک این کشور بتوانند به زودی و در صورتی که شرایط اجازه دهد، بار دیگر فعالیت خود را در افغانستان آغاز کنند.

همچنین دیپلمات‌های استرالیایی از سایر کشورهای منطقه نیز به صورت منظم به افغانستان سفر خواهند کرد.

نخست وزیر و وزیر خارجه استرالیا در ادامه بیانیه مشترک خود آورده‌اند: این شکل از نمایندگی دیپلماتیک یک اقدام رایج در کشورهای جهان است. ما تعهداتمان را به افغانستان و مردم این کشور تغییر نمی‌دهیم.

وزارت خارجه افغانستان نیز در اشاره به تعطیلی سفارت استرالیا گفت: این مساله، تصمیم دولت استرالیا است و ما به آن احترام می‌گذاریم.

در بیانیه خبری وزارت خارجه افغانستان آمده است: ما همچنان به تعهدات قطعی استرالیا در ادامه پشتیبانی و کمک رسانی به افغانستان دلگرم هستیم و اذعان می‌کنیم که این اقدامات نقش مهمی را در مقابله با تروریسم، تضمین صلح و ثبات در افغانستان و تداوم همکاری استراتژیک بین دو کشور داشته‌ است.

ماه گذشته میلادی واشنگتن اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکایی پیش از ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌شوند و روند تدریجی خروج نیروها از افغانستان در مه آغاز ‌شده است.

در واکنش به این اقدام، ناتو نیز متعهد شد تا نیروهایش را بر اساس این اقدام از سوی آمریکا از افغانستان خارج کند.

اواسط آوریل سال جاری میلادی، نخست وزیر استرالیا از این اقدام حمایت کرده و گفت ۸۰ سرباز باقیمانده این کشور در افغانستان تا سپتامبر به صورت کامل خارج می‌شوند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.