به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر محمود زاده رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت برگزار شد؛ ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت مخابرات به ۳۰ میلیون مشترک خدمت ارائه میدهد و ما این ادعا را که میگویند مخابرات، رقیب ندارد قبول نداریم و به دنبال مشارکت همه شرکتها و متخصصان هستیم.
وی گفت: معدل دریافتی ما از مشتریانمان حدود ۲۵ سنت و معدل دریافتی همراه اول و ایرانسل حدود یک دلار است در حالی که در کشورهای اطراف حداقل ۱۰ دلار است.
وی با اشاره به مقایسه تعرفه ها در چند کشور، هزینه نگهداری شبکه ثابت را سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اگر دلار ۴ هزار تومان باشد، میتوان کاری کرد؛ اما اگر به ۲۵ هزار تومان برسد، کار سخت میشود.
دکتر محمود زاده گفت: اگر قرار باشد هزینه هایمان را کاهش دهیم این کار را نمیتوان با کاهش نیروی انسانی انجام داد چراکه کاهش نیروی انسانی در شرکت مخابرات امکانپذیر نیست.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: امروز مخابرات ایران دارای نشان اجتماعی است و به معنای ارتباطات ایران است و همه آحاد جمعیت کشور از خدمات مخابرات استفاده میکنند و ما درخواستمان از اعضای کمیسیون صنایع و معادن این است که حرفهای ما را بشنوند و مشکلات ما را درک کنند.
وی گفت: ما توقع داریم که این کمیسیون درخصوص توسعه کشور حساستر باشد و اگر دست ما را باز بگذارند نمیتوانیم سرمایه گذاری داخلی را با اوراق و منابع داخلی و خارجی انجام دهیم.
دکتر محمود زاده با تاکید بر برند اجتماعی بودن مخابرات و اینکه شرکت مخابرات ایران یعنی ارتباطات ایران افزود: زمانی، پودر شوینده را به نام تاید میشناختند و امروز هم مخابرات یعنی ارتباطات ایران و ما به این موضوع افتخار میکنیم.
رئیس هیات مدیره مخابرات با اعلام اینکه برنامه تحول ۵ ساله شرکت مخابرات ایران از سال جاری آغاز شده از نمایندگان مجلس خواست نه فقط در موضوعات مالی بلکه در همه مسائل از این مخابرات حمایت کنند.