معاون وزیر راه: مردم از نوسازی کامیون‌های فرسوده استقبال نکردند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، داریوش امانی با اشاره به فعالیت 24 پایانه مرزی در کشور به عنوان گذرگاه‌های ورودی یادآور شد: طی شش ماه گذشته 2 پایانه مرزی در مرز مشترک با کشور پاکستان به مجموع پایانه‌های مرزی افزوده شد و به زودی مرز رازی نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که ساخت، تجهیز و نگهداری از این پایانه‌های مرزی به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد، کما این‌که تعدادی از مرزهای قدیمی نیز نیاز به بهسازی و ترمیم دارد، افزود: امروز در دنیا از سه روش اخذ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده کسب درآمد می شود، در حالی که تامین سایر زیرساخت‌ها در کشور، منوط به دریافت هزینه است، در حوزه راه این اتفاق عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا گفت، سال گذشته قرارداد با 2 شرکت خودروساز داخلی و تضمین پرداخت تسهیلات توسط سازمان، زمینه نوسازی ناوگان در این بخش فراهم شد که به دلیل سنگین بودن اقساط چندان مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفت، به موازات این امر پیگیری‌های فراوانی برای واردات ناوگان کامیون زیر سه سال کارکرده اروپایی انجام شد که به علت چالش‌های ایجاد شده در بروکراسی اداری دستگاه‌های مختلف هنوز امکان استفاده از این ظرفیت مطلوب در کشور فراهم نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مطلوب ارزیابی کردن میانگین عمر ناوگان اتوبوسی، گفت: اگر مراقبت لازم صورت نپذیرد، با بالا رفتن سن ناوگان مسافری، ایمنی در این بخش تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

امانی از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بازسازی و اورهال ناوگان حمل و نقل مسافر با اختصاص تسهیلات با سود پایین در جهت افزایش بهره‌وری و کارایی ناوگان مسافری جاده‌ای کشور خبر داد و افزود:‌
با وجود چالش های موجود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای که مخاطبان آن عموم مردم هستند با همراهی و حمایت سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های ذیربط بتوان اقدامات موثری برای رفع مشکلات این بخش انجام داد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.