به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، دنیای اقتصاد در این زمینه نوشته ، هرچند پیشفروشها، همچنان در جریان است؛ اما عرضه کوتاهمدت در قالب فروش فوقالعاده فعلا متوقف مانده است که یکی از عمده دلایل آن میتواند نارضایتی نسبت به قیمتگذاری باشد. با گذشت دو هفته از اعمال افزایش 9 درصدی قیمت خودرو، دو شرکت بزرگ خودروساز کشور با انتقاد از نحوه قیمتگذاری بهاره، فروش فوقالعاده خود را متوقف کردهاند.
این روزنامه نوشت: هر چند پیشفروشها در راستای تامین نقدینگی در این شرکتها، همچنان در جریان است اما عرضه کوتاهمدت در قالب فروش فوقالعاده فعلا متوقف مانده که یکی از عمده دلایل آن میتواند انتقاد تولیدکنندگان نسبت به نحوه قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت باشد. این شورا دو هفته پیش اعلام کرد که با توجه به تورم فصل زمستان سال گذشته، شرکت ایرانخودرو مجاز به افزایش قیمت 8.2 درصدی محصولات خود و شرکت سایپا نیز مجاز به افزایش 8.9 درصدی خواهد بود. میزان درصد افزایش قیمت خودرو به مذاق خودروسازان خوش نیامد و مدعی شدند اعمال این میزان افزایش قیمت به معنای تداوم زیاندهی در تولید شرکتهای تولیدکننده است.
انتهای پیام/