به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حمیدرضا حاجی بابایی از برگزاری جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این جلسه، موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شد، نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملاً مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره بر این که نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، مورد تاکید قرار گرفت، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم خواهد بود که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل 80 درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، است.
وی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و بیان کرد: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال 1392 وزارت آموزش وپرورش خواهد بود. دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند.
وی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین اولویتهای مجلس است که موضوع ارتقای شأن و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی میکند.
انتهای پیام/