آغاز فرایند انتشار 300 محصول سواد رسانه‌ای با مشارکت رسانه‌های جمعی و سکوهای انتشار محتوا

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی باهدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها توسط این مرکز تولید شده است.

محمدصادق افراسیابی گفت: آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه‌های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده ازجمله موضوعات اصلی این محتواها است.

وی با تبیین موضوعات فرعی این محصولات گفت: نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکارهای حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش‌های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی، پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی و ... از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته‌ شده است.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با قدردانی از حضور و مشارکت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سکوها در این طرح ملی گفت: تولید این حجم از محتوا با محوریت سواد رسانه‌ای و انتشار سراسری آن در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد این محصولات که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.

لازم به ذکر است برای تولید این آثار از مشارکت فعالان و تولیدکنندگان برتر استان‌ها و از ظرفیت مشورتی خبرگان و اساتید برجسته استفاده شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.