نخست‌وزیر تایلند خطاب به نماینده سازمان ملل: پناهندگان میانماری را بیرون نمی‌کنیم

"پرایوت چان-اوچا"، نخست‌وزیر تایلند به یک نماینده ویژه سازمان ملل قول داد مردمی را که از میانمار، کشور همسایه تایلند به این کشور فراری شده‌اند، بیرون نمی‌کند.

به گزارش خبرآنی به نقل از آسوشیتدپرس، دفتر نخست‌وزیری تایلند در بیانیه‌ای اعلام کرد، "کریستین شرینر برگنر"، نماینده ویژه سازمان ملل برای میانمار در نشستی در بانکوک به پرایوت گفته است که امیدوار است تایلند در پیدا کردن راه‌هایی برای همکاری با ارتش میانمار در کاهش بحران، کمک کند.

مردم سراسر میانمار در اعتراضات گسترده علیه کودتای نظامی شرکت کرده‌اند. سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات از سوی ارتش، به بهای جان صدها تن تمام شده است.

ارتش همچنین در حال مبارزه با ارتش‌های چریکی قومی در مناطق مرزی است که به دنبال خودمختاری بیشتر از دولت مرکزی هستند و از معترضان طرفدار دموکراسی پشتیبانی می‌کنند.

پرایوت به شرینر برگنر گفت که تایلند از نزدیک بر وضعیت در مرز با میانمار نظارت دارد و چندین منطقه برای اسکان پناهندگان و ارائه معالجات پزشکی آماده کرده است.

کارکنان پناهندگی می‌گویند اکثر پناهندگان در جنگل مخفی شده‌اند و به خانه‌های خود بازنگشته‌اند. برآورد می‌شود از ابتدای سال، نزدیک به ۵۰ هزار نفر به خاطر جنگ در مناطق "کارن" (محل سکونت قومیت بومی کارن در منطقه مرزی برمه-تایلند)، آواره شده‌اند.  

تشدید خشونت و ناکامی خونتا در بازگرداندن نظم به ترس از این انجامیده که میانمار به یک کشور شکست‌خورده تبدیل شود و بر تایلند و کل منطقه، تأثیر بگذارد.

طبق این بیانیه، پرایوت به شرینر برگنر گفت دولتش آماده گوش دادن و تبادل اطلاعات با میانمار است. نماینده سازمان ملل در این رابطه واکنش فوری نشان نداده است.

ارتش میانمار (خونتا) در ماه فوریه، دولت منتخب دموکراتیک این کشور را برکنار کرد و از طریق کودتا، قدرت را به دست گرفت. این کودتا با اعتراضات گسترده در میانمار و سرکوب شدید آن‌ها توسط ارتش همراه بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.