امام خامنه‌ای: شهید سلیمانی در شهادت به امام علی(ع) اقتدا کرده بود

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش آغاز شد.

این سخنرانی هم‌اکنون به‌صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما و حساب‌های کاربری Khamenei.ir در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

** صحبت امروز ما عرض ارادتی است به مولای متقیان و بمناسبت روز معلم و روز کارگر چند کلمه‌ای عرض خواهم کرد. 

** در مورد امیرالمومنین و معرفی شخصیت این بزرگوار، یک مرحله، مرحله امامت است. امامت نه به معنای ریاست دین و دنیا بلکه آن امامتی که خدا متعال به حضرت ابراهیم فرمود "إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً". این امامت مربوط به اواخر دوران زندگی حضرت ابراهیم بود. این امامت مرحله بالاتری بود و با ترازوهای عرفی قابل اندازه‌گیری نیست. 

** این یک مقام والا و عالی است و فهم آن از دسترس ما خارج است. غیر از معصومین، نخبگان و بزرگانی بودند که به مفاهیم عالی امامت دست یافتند لکن با قطع نظر از این رتبه بالا و مهم، حضرت امیر براثر معیارهای دنیوی هم یک شخصیت بی‌نظیر است و بعد از پیامبر نمی‌توان شخصیتی را با این رتبه‌های معنوی نشان داد. حتی غیر از شیعه و غیر مسلمان هم ایشان را دوست می‌دارند. 

** در این خصوصیات، عدالت آن بزرگوار چشم‌گیر است. عدالت گسترده و بدون اغماض، زهد و بی‌اعتنایی به دنیا برای شخص خود، شجاعت آن بزرگوار، دل رحیم آن بزرگوار و عزم راسخ ایشان نسبت به زورگویان و ستمکاران و مستکبران و دریای حکمت او. رفتار او کوه استوار بود و چیزهای عجیبی در زندگی‌ آن بزرگوار وجود داشت که دشمنان ایشان هم به آن اعتراف کردند. 

**در همه این خصوصیات آن بزرگوار در اوج کمال است و در منتهای فراوانی و درخشانی وجود دارد و باید آن را الگو قرار دهیم. در این زمینه‌ها ما عقب هستیم و باید هم در مسائل شخصی به ایشان اقتدا کرد و هم در آداب حکومت. باید همین روش، همین عدالت، همین شجاعت و همین زهد را در عمل و رفتار رعایت کنیم. 

** خدا را شکر که مردانی فداکاری در زمان ما بودند که در این جهات و در شهادت به امیرالمومنین اقتدا کردند. آرزوی شهادت داشتند و خدای متعال شهادت را نصیبشان کرد. شهید سلیمانی را تهدید کرده بودند که تو را به قتل می‌رسانیم اما ایشان گفته بودند که من را به چیزی تهدید می‌کنند که من در کوه و بیایان دنبالش می‌گردم.

** درباره روز معلم، خصوصیتی که در شهید مطهری بود که برای معلمان حوزه و آموزش و پرورش باید الگو باشد. شهید مطهری یک عالم، فیلسوف و فقیه بود اما آن خصوصیت مهم ایشان این بود که هم تولید فکر می‌کرد و هم نشر فکر. آن بزرگوار آرام نمی‌نشست و آرام و قرار نداشت و دائم در فکر بود و دغدغه داشت که فکر درست و متقن و عمیق را نشر دهد. 

** 

این خبر در حال تکمیل است

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.