به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در مراسم بزرگداشت روز معلم که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد تعدادی از معلمان منتخب کشور در حضور رئیسجمهور سخنانی را مطرح کردند.
گزیدهای از سخنان معلمان را در ادامه میخوانیم:
امین اسماعیلی برگزیده مسابقات مهارت معلمان که ساعات غیر موظف خود را در یک مدرسه کوچک روستایی تدریس میکند:
معلمان در دوران کرونا و آموزش مجازی بدون آموختن شنا در دریایی از فناوریهای عجیب غوطهو شدند و بخشنامههای دست و پاگیر امان از آنها بریده بود اما مرز تغییرات را شکستند و برای رسیدن به ایده آل دنیای آموزش مجازی از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.
از بنده پرسیدند " با کلاس مجازی چه میکنی؟" که در پاسخ گفتم، " هرچه در 14 سال سابقهام انجام دادم زنگ تفریحی بود در برابر 14 ماه آموزش مجازی".
راه ادامه تحصیل معلمان را هموار کنید
زمستان سال 86 متولی وقت آموزش و پرورش در رسانهها اعلام کرد، آموزش و پرورش دستگاه مصرفکننده است، بسیار از این صحبت متعجب شدم، به عنوان یک معلم تقاضا دارم راه ادامه تحصیل را برای معلمان هموارتر کنید تاثیر این سرمایهگذاری آینده ایران را تضمین میکند.
ایجاد رشتههای جدید در دانشگاههای سراسر کشور مخصوص معلمان و اختصاص سهمیه در برخی رشتهها برای معلمان به عنوان مثال تکنولوژی آموزشی تا آنها بتوانند تحصیلاتشان را ادامه دهند و با منابع علمی روز دنیا آشنا شوند باید توجه داشت که رکود معلم تیر خلاص به آینده آموزش و تمام صنایع سازنده کشور است.
لنگرودی معلمی که اقدام به تولید محتوای الکترونیک برای شبکه شاد میکند:
از اسفند 98 که کرونا آمد همکاران ما منتظر نبودند تا دستوری برسد و بخشنامهای صادر شود و از همان ابتدا با هر وسیله ارتباطی و شبکههای اجتماعی کار آموزش را شروع کردند، ما معلمان برای توسعه محتوای آموزش الکترونیک یک شبه راه صد ساله را پیمودیم.
اگر تولید آموزش در مدرسه 30 دقیقه زمان میبرد تولید محتوا در منزل ساعتها وقت و انرژی میگیرد، معلم بعد از ظهر مسئول پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش آموزان و تولید محتوای آموزشی است و اینکمتر دیده شده.
از معلمان تولیدکننده حمایت شود
مهمترین رکن هر نظام آموزش معلمان هستند، در میان آنها معلمان تولیدکننده داریم که هر لحظه به دنبال یادگیری هستند و و روشهایی را ابداع میکنند که باعث خیر و برکت در سراسر کشور است، سیستمی برای تشویق آنها مهیا شود تا پویایی در سیستم آموزشی کشور گسترش یابد.
لیلا توکلی معلم قرآن و طراح دست سازهها و بازیهای آموزشی:
معلمان از وقتی کرونا آمد بدون صدور هیچ بخشنامهای به صورت خودجوش تدریس در فضای مجازی را شروع کردند تا در یادگیری دانش آموزان خللی ایجاد نشود و خانه معلمان تبدیل به کلاس درس شد البته نقش خانوادههای معلمان را نباید نادیده گرفت، زمانی مردان ما در جبهههای جنگ حضور داشتند و گزاف نیست بگویم امروز شاهد خلق همان صحنهها هستیم.
زمانی بنده به عنوان معلم از خانه خارج و به مدرسه میرفتم اما ایام کرونا در خانه بودم و زمان تدریس که ساعتها طول میکشید قادر به پاسخگویی به نیازهای خانواده نبودم آنها با صبوری و ایجاد محیط ساکت حتی در تهیه فیلم و اجرای عروسکی به من کمک کردند.
زمینه حضور در مدارس را فراهم کنید
دغدغه ما در دوره ابتدایی محدودیت برای تعامل با دانشآموزان بود و از هر موقعیتی برای ارتباط حضوری با دانش آموزان حتی به میزان نیم ساعت در روز استقبال میکردیم مطالبه بنده این است ضمن توجه به زحمات معلمان و خانوادهها شرایط حضور دانشآموزان و معلمان را طوری فراهم کنید تا سال تحصیلی آینده به مدارس برگردیم.
رئیس جمهور نیز از زحمات این معلم تشکر کرد.
انتهای پیام/