مستربچ‌های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی استفاده شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بابک جهان‌آرا، کارشناس بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: مستربچ های تولیدی در این شرکت برپایه اکسید روی بوده و از این نظر یک مزیت بزرگ نسبت به مواد پایه نقره دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مستربچ‌های پایه نقره، آلودگی‌های محیطی و آسیب احتمالی به محیط زیست است، گفت: خارج شدن ذرات نقره از ساختار مستربچ می‌تواند به موجود زنده نظیر آبزیان آسیب برساند. این مستربچ‌ها می‌تواند حتی برای مصرف‌کننده حساسیت پوستی ایجاد کند؛ بنابراین استفاده از مستربچ‌های پایه نقره در محصولاتی نظیر جوراب ممکن است عوارضی برای مصرف‌کننده در پی داشته باشند.

به گفته جهان آرا، این در حالی است که این مشکلات در مستربچ‌های پایه اکسید روی وجود ندارد و همین موضوع موجب شده تا بتوان از این مستربچ‌ها در صنایع غذای و بسته‌بندی استفاده کرد.

وی گفت: دامنه کاربرد مستربچ‌های آنتی‌باکتریال نانویی بسیار وسیعی است از صنعت نساجی و بسته‌بندی تا خودروسازی این مستربچ‌ها کاربرد دارند. با یک شرکتی در برزیل وارد همکاری شده‌ایم تا از این مستربچ‌ها در محصولات این شرکت خودروساز برزیلی استفاده شود.»

کارشناس بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تأمین مواد اولیه مورد نیاز گروهی از قطعه‌سازان عمده در صنعت خودرو و همچنین ساخت ترکیبات پیشرفته برای صنایع لوله و بسته‌بندی از جمله فعالیت‌های این شرکت است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.