دانش‌بنیان‌ها سامانه فروش تهیه مواد شیمیایی راه‌اندازی کردند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری، فرزاد حسینی نسب مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در دوران دانشجویی با مشکلات بسیاری در تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی روبه‌رو شدم و بر اساس آن تجربیات تلاش کردیم تا دو سامانه آنلاین ایجاد کنیم که در این حوزه به دانشجویان، محققان و صنایع مختلف کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: یکی از این پلتفرم‌ها کاربران می‌توانند مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی خود را با قیمت مناسب تهیه کند. یک سامانه مجزا نیز برای ارائه مشاوره به دانشجویان و کمک به تحقیق‌های دانشجویی در حوزه مواد و آزمایشگاه تأسیس شده است.

این فعال دانش‌بنیان گفت: در دوره دانشجویی مجبور بودم برای تهیه مواد شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز برای انجام تحقیقات و تکالیف درسی، ساعت‌ها در بازارهای مانند خیابان جمهوری و ناصرخسرو، بگردم، تا مواد مورد نظر را پیدا کنم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات خرید به روش سنتی، اصالت مواد شیمیایی خریدار شده بود. در بسیاری اوقات به دلیل عدم اصالت و تقلب در فروش، مواد خریداری شده، معیوب و مشکل دار بود و باعث می‌شد که کل تحقیق و فرایند آزمایش خراب شود. یکی دیگر از مشکلات خرید به صورت حضوری و سنتی، مقدار مواد خریداری شده بود. بسیاری اوقات دانشجو مثلاً فقط به ۱۰ گرم از یک ماده شیمیایی، نیاز داشت. اما چون بسته‌بندی این ماده ۱ کیلو گرمی بود، ناچار بود که یک کیلوگرم تهیه کند و این امر باعث فشار مالی به این دانشجوی محقق می‌شد.

حسینی نسب با اشاره به مبانی فکری تأسیس این سامانه‌ها، همچنین بیان کرد: ما در سامانه فروش آنلاین تمام این مشکلات را حل کردیم. اولاً اصالت مواد فروخته شده را تضمین می‌کنیم و همچنین به هر متقاضی نیز به اندازه نیازش، مواد شیمیایی و تجهیزات فروخته می‌شود. در آینده نیز امکانات این سامانه توسعه خواهد یافت.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.