رهبر سابق جنبش فتح: البرغوثی در صورت نامزدی در انتخابات احتمالا از سوی اسرائیل تحریم می‌شود

رهبر جداشده جنبش فتح فلسطین پیش‌بینی کرد که مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی عضو این جنبش در زندان‌های رژیم صهیونیستی در صورت ابراز تمایل خود برای نامزد شدن در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، احتمالا با مجازات این رژیم مواجه شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناصر القدوه، از رهبران جدا شده از کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس مجمع ملی دموکراتیک خاطرنشان کرد، اگر مروان البرغوثی اظهاراتی در خصوص قصد خود برای کاندیداتوری شدن در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ایراد کند، بعید نیست با مجازات و تحریم‌های رژیم صهیونیستی رو به رو شود.

القدوه در ادامه افزود، اگر البرغوثی سخنانی در این خصوص بزند، ممکن است در معرض مجازات از جمله حبس در سلول انفرادی به مدت شش ماه قرار بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد، این امر بسیار ظالمانه است و مانع بسیاری از برنامه‌ها و تحرکات وی می‌شود.

ناصر القدوه همچنین تصریح کرد: متوجه شدم که البرغوثی تصمیم به کاندیداتوری شدن برای انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گرفته است و باید ما همواره درک کنیم که او بازداشت است و دشوار است که سخنی بگوید و یا اظهاراتی ایراد کند.

وی اظهار داشت: من بر این باور هستیم در صورتی که البرغوثی موضعی بیان و یا اظهاراتی ایراد کند، با مجازات رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود.

القدوه در پایان گفت: ما در کنار یکدیگر تصمیم گرفته‌ایم از نامزدی برادر مروان البرغوثی حمایت کنیم، به او رأی دهیم و از رأی دهندگان بخواهیم که به وی رأی دهند.

پیشتر ناصر القدوه به محض ورود به نوار غزه در گفت‌وگویی مطبوعاتی عنوان کرد: مروان البرغوثی قصد کاندیداتوری شدن برای انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان را دارد و ما در لیست آزادی تصمیم گرفتیم از کاندیداتوری او حمایت کنیم.

البرغوثی در سال ۲۰۰۲ به اتهام ساختگی کشته و زخمی شدن چندین شهروند اسرائیلی به حبس ابد محکوم شد. وی نقش مهمی در جریان انتفاضه دوم فلسطین داشت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.