غول رسانه‌ای هنگ‌کنگی به کارمندانش نامه فرستاد

جیمی لای، حامی دموکراسی و غول رسانه‌ای هنگ کنگی چند روز پیش از محکوم شدن به دو فقره جرم دیگر، در نامه‌ای از زندان به کارمندانش گفت که ثابت قدم بمانند و به مبارزه ادامه دهند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، جیمی لای ۷۲ ساله موسس روزنامه "اپل دیلی" پس از آن که دادستان‌ها به صورت موفقیت آمیزی علیه تصمیم دادگاه برای صدور قرار وثیقه درخواست دادند، همچنان در بازداشت به سر می‌برد. امروز (سه شنبه) این روزنامه دست نوشته‌ای از وی را که برای کارمندانش ارسال کرده بود، منتشر کرد؛ وی در این نامه به آنها تاکید کرده تا از خودشان مراقبت کنند.

جیمی لای نوشته است: آزادی بیان یک شغل خطرناک است. لطفا مراقب خودتان باشید و خودتان را به خطر نیندازید. امنیت شما بسیار مهم است.

در روز دستگیری لای در اوت سال جاری میلادی، صدها پلیس همچنین به روزنامه اپل دیلی حمله کردند. این حمله، آغازگر افزایش اقدامات مقام‌های هنگ کنگی علیه خبرنگاران در این دولتشهر بوده است.

جیمی لای همچنین در نامه خود به کارمندانش نوشته است، مسؤولیت یک خبرنگار دفاع از عدالت است اما اوضاع در هنگ کنگ وخیم شده است. ما باید به دقت به خودمان عشق بورزیم و از خودمان مراقبت کنیم. این دوران دارد از بین می‌رود و زمان استقامت ما فرا رسیده است

جیمی لای که به تبانی با عوامل خارجی و اقدام علیه امنیت ملی متهم شده، مدت‌هاست که به صورت علنی صحبت نکرده است. درست چند روز پس از دستگیری، وی گفت که مقام‌ها می‌خواهند با این کار، قدرت امنیت ملی را نشان دهند.

جلسه محاکمه وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی تعلیق شده اما اوایل ماه جاری میلادی وی به دست داشتن در اعتراضی بدون مجوز محکوم شد. حکم وی روز جمعه اعلام می‌شود و برای این جرم‌ها، حداکثر مجازات پنج سال حبس است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.