سوفاگیت؛ تحقیر رئیس کمیسیون اروپا در ترکیه

حضور اورزولا فون درلاین در نشست ترکیه حاشیه‌ساز شد. رئیس کمیسیون اروپا در جریان دیدار با رئیس شورای اروپا و رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا بی‌صندلی ماند و موجی از انتقادات به راه افتاد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، با توجه به اینکه تنها دو صندلی از سوی مقامهای ترکیه در بالای سالن گذاشته شده بود، خانم اورزولا فون درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا بی صندلی ماند و مجبور شد در نهایت به نشستن روی مبلی در نزدیکی شارل میشل، رئیس شورای اروپا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه رضایت بدهد.

بعد از اینکه فون درلاین به همراه شارل میشل و اردوغان وارد سالن شد، آن دو به سمت صندلی‌ها رفتند و نشستند و این مقام آلمانی لحظه‌ای متعجب شد و حیران ماند. میشل و اردوغان هم واکنشی نشان ندادند.

سخنگوی خانم فون درلاین گفت: مساله مهم این است که او باید دقیقا مشابه رئیس شورای اروپا و رئیس جمهوری ترکیه روی صندلی می‌نشست. اما در نهایت او تصمیم گرفت که ماهیت جلسه را به پروتکل‌ها اولویت دهد.

این صحنه ناخوشایند در آستانه نشست سه ساعته با اردوغان پیش آمد، جلسه‌ای که یکی از موضوعات آن که از طرف رهبران اتحادیه اروپا مطرح شد، حق زنان در سایه خروج ترکیه از کنواسیون مقابله با خشونت علیه زنان بود.

فون درلاین رئیس اجرایی اتحادیه اروپاست و شارل میشل نماینده دولت‌های عضو در این نهاد است. بروکسل انتظار داشت که با این مقام‌ها با پروتکل یکسانی که مناسب سران دولت‌ها است برخورد شود. این بحران که در فضای مجازی به سرعت عنوان "سوفاگیت" را گرفت، در شرایطی پیش آمد که اتحادیه اروپا و ترکیه به دنبال احیای روابط هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.