نوروز ماندگار است تا یک جوانه باقی است

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، بار دیگر فرگشت طبیعت از راه رسید. پیوند بهار زندگی و نوروز تبلور و بیانگر روح اهورایی و فرایزدی بر پیکر زمین وزمان است. نوروز ایرانی بیانگر طرحی نو و می در ساغر انداختن است. نوروز یعنی امید به شکوفایی و رستاخیزی ملتی کهن که همواره به جهان بشری دانش و بینش داده است.

این پیوند جاودانه میان آییندکهن با راز و رمز هستی نشان از روح و اندیشه سترگ جهان ایرانی دارد که در نوروز متبلور و آشکار است. جشنی برای شکوفایی و زیست سرفراز همراه با آیین هایی هزاران ساله که ریشه در اندیشه تابناک ایرانشهری دارد. نوروز به بیان دیگر جلوه درخشان تفکری است که صلح و آشتی ،مهر و دوستی ،عشق و زندگی،اَشا و راستی را درسیما و سپهر اندیشه ایرانشهری آشکار می کند.

به همین سبب نوروز به عنوان بخشی از میراث مشترک بشری از سوی سازمان ملل و یونسکو ثبت جهانی شده است. نوروز همچنین پیام آورهمبستگی ویکپارچگی ایرانیان در درازای تاریخ است.

با این حال در طی چند سال اخیر ملت ایران با دشواری ها و مشکلات سختی همچون بحران اقتصادی و تورم بی سابقه، ورشکستگی  کارآفرینان و تولیدکنندگان،بیکاری و فقرگسترده و اپیدمی ویروس کرونا درگیر بوده است.

جامعه ایرانی در اثر برخی ناکارآمدی ها و سیاست های غلط دچار خسران و زیان فراوان شد. سُفره‌ها خالی تر و خانواده ها رنجورتر. همچنین ویروس شیطانی کرونا جان بسیاری از هم میهنان را ستاند. ولی با همه این فغان  و تباهی دمیدن نوروز همچون تابش  خورشید گرمابخش و زنده کننده است، نوری است  بر دل تباهی و تاریکی.

 سال 1400 می تواند برای ملت ایران سال پیروزی و رستگاری باشد. سالی که امیدوارم منجر خیر و مصلحت عمومی  شود. در باور نیاخاکی هرگاه نوروز به شنبه می افتاد آن سال برمردمان فلات ایران سال خوشی و فرخنده تعبیر می شد.

به عنوان یک ایرانی و عضوی از جامعه تلاشگر انبوه سازان فرا رسیدن روز رُستن و زیستن، نوروز جمشیدی را به آحاد ملت بزرگ ایران، همشهریان و هم میهنان گرامی شادباش گفته و برای همکاران و خانواده های آن ها آرزوی سالی همراه باپیروزی وبهروزی ازپروردگاربزرگ خواستارم.

نوروز ماندگار است تا یک جوانه باقی است

فرشید پورحاجت- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.