مسکو و دمشق: کنترل اردوگاه الهول عملاً از دست نیروهای کُرد خارج شده است.

مسکو و دمشق در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت اردوگاه آوارگان الهول، آمریکا و متحدانش را مانع برقراری ثبات در سوریه خواندند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سانا، میخائیل مزنتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی وزارت دفاع روسیه و حسین مخلوف، وزیر اداره محلی و محیط زیست دولت سوریه با صدور بیانیه‌ای مشترک اظهار کردند که آمریکا و متحدانش از تمامی راه‌های ممکن به تلاش برای جلوگیری از برقراری ثبات در سوریه ادامه می‌دهند و تمام اظهارات مقامات مسوول آمریکا در مورد عزمشان جهت ارائه کمک‌های بشر دوستانه به ملت سوریه نادرست بوده و تحریم‌های غیر قانونی علیه سوریه اقتصاد این کشور را مختل کرده است.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن و متحدانش تمام انواع اعمال فشار اقتصادی وسیاسی را علیه سازمان‌های بین‌المللی بکار گرفته‌اند تا این سازمان‌ها نتایج وخیم تحریم‌های اعمالی علیه سوریه را نادیده بگیرند؛ مسئله‌ای که به تشدید بحران آوارگان و تعداد آنان می‌انجامد.

این دو مقام سوری و روس تاکید کردند که دولت سوریه به تلاش‌های خود به منظور فراهم کردن شرایط مناسب و مطلوب برای بازگشت آوارگان و سازگاری اجتماعی سریع آنان و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی علی‌رغم وضع اقتصادی سخت کشور ادامه می‌دهد.

 در این بیانیه همچنین نسبت به اوضاع اردوگاه آوارگان الهول در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی شده است.

میخائیل مزنتسف و حسین مخلوف در این باره تأکید کردند که همزمان با افزایش نفوذ داعش در اردوگاه الهول، کنترل این اردوگاه عملاً از دست نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) خارج شده است.

این دو مقام در ادامه وضعیت اردوگاه الهول را "وخیم" توصیف کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.