منابع: ۲۷ مارس نشستی درباره افغانستان در ترکیه برگزار می‌شود

برخی منابع می‌گویند که نشست صلح افغانستان به رهبری سازمان ملل قرار است در تاریخ بیست و هفتم مارس در ترکیه برگزار شود.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز گزارش داد، هم‌زمان با ادامه بحث‌ها روی طرح آمریکا و نامه وزیر خارجه این کشور، قرار است نشستی شبیه نشست اول بن در بیست‌وهفتم مارس در شهر استانبول برگزار شود. این نشست با رهبری سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و همه کشورهای دخیل در روند افغانستان، از جمله کشورهای منطقه در آن مشارکت می‌کنند.

منابع آگاه گفتند، حکومت افغانستان در این باره تاکنون چیزی نگفته‌است. این نشست جهانی به رهبری سازمان ملل در ترکیه از سوی ایالات متحده پیشنهاد شده‌ است.

زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان، در حال حاضر مشغول رایزنی با کشورهای منطقه است تا زمینه برگزاری این نشست را در زمان تعیین شده فراهم کند.

گفتنی است ایالات متحده  به طرف‌های درگیر در افغانستان تنها چند روز فرصت داده است که در مورد طرح پیشنهادی این کشور تصمیم بگیرند.

یادآوری می‌کنیم که پیشتر برخی رسانه‌ها از نامه‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به رهبری افغانستان خبر داده بودند.

بلینکن در این نامه به رئیس ‌جمهوری افغانستان طرح آمریکا را مطرح کرد و گفت، واشنگتن از سازمان ملل می‌خواهد یک نشست جهانی با حضور وزیران خارجه و فرستاده‌های ویژه آمریکا، روسیه، چین، پاکستان، ایران و هند را برای بحث روی یک رویکرد واحد درباره روند صلح افغانستان، برگزار کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.