هدفگذاری آبرسانی به 9.3 میلیون جمعیت روستایی تا پایان دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، روز سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به 400 روستا در 7 استان کشور با اعتبار 302 میلیارد تومان که با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد، اظهار داشت: طرح ملی تکمیل و آبرسانی به روستاهای کشور از سال 1393 با اجازات مقام معظم رهبری و با برداشت از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

وی با اشاره به هدفگذاری طرح مبنی بر بهره‌مندی 10.9 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و پایدار گفت: با احتساب پروژه‌های این هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، آبرسانی به 13 هزار و 163 روستا با جمعیت 8.7 میلیون نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جانباز از برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به 9.3 میلیون نفر تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: در سال 99 در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آبرسانی به 1669 روستا با جمعیت 979 هزار نفر هدفگذاری شده بود که با احتساب پویش امروز، از این تعداد 1650 روستا با جمعیت یک میلیون و 49 هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: برنامه داریم با اتفاق‌هایی که در لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق افتاد، در ادامه دولت تا شش ماهه اول سال 1400، تعداد دیگری از روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند و جمعیت نهایی به 9.3 میلیون نفر برسد.

وی گفت: از میان 400 روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، 168 روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به 7 روستا در این پویش در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت 12 هزار و 500 نفر با همکاری خیران استانی با اعتبار 13 میلیارد تومان آبرسانی شده است.

وی اظهار داشت: این اتفاق خوبی بود که خیران به این سمت سوق پیدا کردند و برای شکل‌گیری این اقدام به طور گسترده در کشور تلاش می‌شود.

جانباز اظهار داشت: تعداد زیادی از این روستاها در چارچوب یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عمدتا در کنار تاسیسات مشترک بهره‌مند می‌شوند و با ادامه حرکت، سرعت کار بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: حجم اجرایی عملیاتی که امروز به بهره‌برداری رسید، افزایش ظرفیت تامین به میزان بیش از 700 لیتر در ثانیه است، حدود 1400 کیلومتر لوله‌گذاری برای این روستاها انجام و بیش از 35 هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که بیش از 50 درصد اعتبارات مصوب محقق نشد و در زمان حاضر بیش از هزار میلیارد تومان به عوامل دست اندرکار، مهندسان مشاور،  پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکاریم؛ البته سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی را در خصوص پرداخت‌ها داده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.