به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی "فولکس واگن" آلمان روز جمعه اعلام کرد که به منظور سرعت بخشیدن به روند تولید خودروهای برقی، قصد دارد سهم اتومبیل های کاملاً الکتریکی خود از کل فروش اروپا را تا سال 2030 بیش از دوبرابر افزایش دهد.
جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)
دومین خودروساز بزرگ جهان هنگام رونمایی از استراتژی "تسریع" خود گفت: پیش بینی می شود تا سال 2030 بیش از 70 درصد از کل فروش خود در اروپا، به خودروهای کاملاً برقی این شرکت اختصاص یابد. این در حالی است که هدف قبلی این شرکت 35 درصد بود.
رالف برنداستاتر، رئیس فولکس واگن و همچنین عضو هیئت مدیره این گروه خودروسازی، گفت: با استراتژی "تسریع" ما در حال افزایش سرعت در مسیر رسیدن به آینده دیجیتالی هستیم.
بر اساس اعلام فولکس واگن، در چین و ایالات متحده، سهم خودروهای الکتریکی تا سال 2030 به 50 درصد افزایش خواهد یافت که نشان میدهد این شرکت قصد دارد برای تبدیل شدن به برند اول جهان در تولید خودروهای الکتریکی، از رقبایی مانند تسلا پیشی بگیرد.
برنداستاتر گفت: از بین تمام تولیدکنندگان بزرگ، فولکس واگن بیشترین شانس را برای پیروزی در این رقابت دارد. در حالی که رقبا هنوز در میانه راه تحول به سمت خودروهای الکتریکی هستند، ما گام های بزرگی در جهت تحول دیجیتال برداشته ایم.
انتهای پیام/