جزئیات ساخت بزرگترین بندر تجاری ایران در جاسک

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، محمد راستاد با تاکید بر اینکه توسعه و ایجاد بنادر تجاری، گامی بسیار مهم و راهبردی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران به شمار می آید، اظهار کرد: بر اساس مطالعات و هدفگذاری صورت گرفته، از سوی سازمان بنادر؛ یک بندر جدید بزرگ تجاری دیگر با قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران ایجاد خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

تأکید وزیر راه بر تسریع ساخت خط آهن شیراز ـ بوشهر/ افزایش 7درصدی عملکرد بنادر در سال 99

وی ادامه داد: بهترین گزینه ممکن و ارزیابی شده در محدوده شهرستان جاسک قرار دارد و انتظار داریم پس از افق 1404 که طرح جامع بنادر بازرگانی تا آن زمان نهایی می شود، به سمت مراحل اجرایی این بندر جدید پیش برویم.

وی با بیان اینکه، این بندر بزرگ تجاری در محدوده حوالی کوه مبارک ایجاد خواهد شد، افزود: ساخت این بندر در سه فاز برنامه ریزی شده و ظرفیت پیش بینی شده برای آن، بین 100 تا 200 میلیون تن است که از نظر ظرفیت با مقیاس بنادر فعلی، به بزرگترین بندر تجاری کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از مزیت های مهم جانمایی صورت گرفته به منظور ساخت این بندر، دسترسی به اعماق بالا با حداقل هزینه است که کمک می کند بتوانیم بزرگترین سایز کشتی ها را به راحتی پذیرش کنیم و به ظرفیت بالای بندری دست یابیم.

راستاد در رابطه با کاربری این بندر بزرگ تجاری و نیز زمان شروع ساخت آن یادآور شد: زمان ساخت قطعا پس از افق 1404خواهد بود و تا آن زمان به مرحله اجرایی می رسد، اما مراحل مطالعات تفصیلی را به مرور شروع می کنیم. با توجه به اینکه حمل و نقل کانتینری بیشترین سهم را در تجارت دریایی در دنیای امروز به خود اختصاص داده است، با ساخت این بندر، کشور ما در خارج از تنگه هرمز به مسیر تجارت جهانی شرق به غرب نزدیک تر می شود و این به عنوان یک مزیت برای بندری که در این محدوده قرار داد به شمار می آید و طبیعتا باید تمرکز خود را بر ایجاد ظرفیت کانتینری، به ویژه برای ترانزیت و ترانشیپ معطوف کنیم. 

به گفته وی،  باید بتوانیم این بندر را به عنوان هاب کانتینری منطقه توسعه و تجهیز کنیم، هرچند در کنار آن می توانیم در رابطه با سایر محموله ها از جمله کالاهای فله خشک و کالاهای عمومی نیز ظرفیت سازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با ساخت بندر مربوطه، ایجاد یک ترمینال بزرگ کانتینری خواهد بود، گفت: بعد از سال 1411 باید بهره برداری از این بندر را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.