درخواست آمریکا از اتحادیه آفریقا برای إعمال فشار جهت پایان بحران تیگرای اتیوپی

وزیر خارجه آمریکا از اتحادیه آفریقا و دیگر شرکای بین‌المللی خواست تا برای رویارویی با بحران تیگرای در شمال اتیوپی کمک کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناامیدی روزافزونی در قبال تعامل اتیوپی و اریتره با این بحران انسانی روبه وخامت نهاده، وجود دارد.

بلینکن با درخواست کمک از اتحادیه آفریقا و دیگر شرکای بین‌المللی برای رویارویی با بحران تیگرای، اقدامات شنیعی که در گزارش‌ها به ارتکاب آنها در تیگرای اشاره می‌شود، محکوم کرد.

این اظهارات بلینکن بعد از آن مطرح شده است که سازمان عفو بین‌الملل گزارشی را منتشر کرد که در آن، نیروهای اریتره به کشتن صدها غیرنظامی در تیگرای متهم شدند که به گفته این سازمان ممکن است این جنایتی در حق بشریت باشد، اما اریتره این مساله را تکذیب می‌کند.

در همین حال، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه‌های آمریکا درمورد امور داخلی اتیوپی تأسف آور است: "باید این امر شفاف باشد که چنین اموری، بر عهده اتیوپی به عنوان یک کشور دارای حاکمیت قرار دارد و اتیوپی مسئول استقرار دستگاه‌های امنیتی لازم برای تضمین حاکمیت قانون در تمامی بخش‌های مرزهایش است."

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.