آزادی دستکم ۳۵ تن از بازداشتی‌های اعتراضات الجزایر/ اتحادیه اروپا استقبال کرد

در پی صدور حکم عفو از سوی رییس حمهور الجزایر، دستکم ۳۵ تن از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در ۲۴ ساعت گذشته آزاد شدند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمیته ملی آزادسازی بازداشتی‌ها اعلام کرد، مسؤولان الجزایر بر اساس حکم عفو صادر شده از سوی عبد المجید تبون، رئیس جمهور این کشور، دستکم ۳۵ تن از بازداشتی‌های اعتراضات این کشور را ظرف ۲۴ ساعت گذشته آزاد کردند.

وزارت دادگستری الجزایر که عصر جمعه از آزادی ۳۳ تن از محکومان و متهمان پرونده‌های جرائم مرتبط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا اقدامات برهم‌زننده امنیت در تجمع‌ها خبر داده بود، روز شنبه آمار جدیدی را اعلام نکرد اما کمیته ملی آزادسازی بازداشتی‌ها که حامی زندانیان عقیدتی است، روز شنبه از یک عملیات آزادسازی جدید خبر داد.

این آزادسازی‌ها در مناطق مختلف الجزایر و چند روز قبل از دومین سالگرد آغاز جنبش اعتراضی مردم این کشور در تاریخ ۲۲ فوریه انجام شدند.

تبون روز پنج‌شنبه در سخنرانی از آغاز برخی اقدامات برای مهار بحران سیاسی در الجزایر از جمله آزادسازی حدود ۶۰ تن از زندانیان سیاسی مرتبط با جنبش آتش‌بس و حامیان جنبش اعتراضی خبر داد.

طبق جدیدترین آمار کمیته ملی آزادسازی بازداشتی‌ها، پیش از صدور حکم عفو ریاست جمهوری حدود ۷۰ بازداشتی به جرم شرکت در جنبش اعتراضی و یا آزادی‌های فردی وجود داشتند.

از جمله چهره‌هایی که روز جمعه آزاد شدند، می‌توان به رشید نکاز، چهره مخالف الجزایر و خالد درارنی، روزنامه‌نگار این کشور اشاره کرد که در این کشور نماد مبارزه برای آزادی مطبوعات شد.

درارنی در گفتگو با شبکه فرانسوی زبان "تی وی ۵ موند" اظهار کرد: مبارزه من برای آزادی مطبوعات ادامه دارد.

اتحادیه اروپا با استقبال از خبر آزادی تعداد زیادی از زندانیان الجزایری با حکم عفو تبون، آن را تصمیمی در راستای به رسمیت شناختن اهمیت آزادی بیان و تعددگرایی در روند دموکراسی دانست.

پس از تجمع‌هایی که این هفته در استان‌های مختلف الجزایر برپا شدند، فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات فردا (دوشنبه) به مناسبت دومین سالگرد آغاز اعتراضات مردمی در سراسر این کشور به ویژه پایتخت آن منتشر شدند.

بیشتر تظاهرات هفتگی این جنبش در مارس به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا متوقف شده بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.