روسیه احتمالا اواخر فوریه میزبان نشستی بین‌المللی درباره افغانستان است

فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: نشست جدید بین المللی درباره پیشبرد صلح در افغانستان شاید در مسکو و در پایان ماه جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابالوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: در روزهای آتی به اسلام آباد می‌روم تا با شرکای پاکستانی گفتگو و رایزنی داشته باشم. ما با شرکای چینی نیز از طریق سفارت این کشور همکاری داریم.

کابالوف تاکید کرد: محدودیت‌های بسیار شدیدی مرتبط با پاندمی هنوز در جای خود در چین پای برجاست. آنها هنوز تعطیل هستند. اما فکر می‌کنم که طرف‌های چینی در نهایت به ما ملحق شوند چون تصمیم گیری بدون آنها بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: اگر شرکای پاکستانی ما نیز موافق باشند، ما با هم در مسکو گفتگو می‌کنیم و امیدوارم این مساله در پایان ماه جاری میلادی انجام شود.

به گفته این دیپلمات روس، ایران هم برای شرکت در این مذاکرات دعوت شده است. این فرستاده ویژه همچنین گفت: بسیار امیدوارم که آنها پاسخ مثبت به ما بدهند. وقتی این پنج کشور موثر با هم باشند، می‌توانیم به یک مکانیسم موثر برسیم تا طرف‌های مقابل در افغانستان را بر سر میز مذاکره بنشانیم و آتش بسی را اعلام کنیم که دست کم برای یک دوره مذاکره به طول بینجامد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.