تقاضای بالا برای خرید سلاح در آمریکا همچنان ادامه دارد

فروش سلاح در سراسر آمریکا در حالی رو به افزایش است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند با وجود سیاست اصلاحات مربوط به فروش سلاح که مورد حمایت دولت جو بایدن قرار گرفته، تداوم بی اطمینانی پیرامون همه گیری بیماری در سال ۲۰۲۱، همچنان فروش سلاح را بالا نگه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه هیل، بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اف.بی.آی سال گذشته میلادی رکوردی جدید در انجام بررسی سوابق افراد ثبت شد و در سال ۲۰۲۰ میزان موارد بررسی سوابقی که انجام شد به ۳۹.۶ میلیون مورد رسید.

هر چند که داده‌های رسمی درخصوص تعداد دقیق سلاح‌های فروخته شده در آمریکا وجود ندارد اما به گفته آدام وینکلر، نویسنده کتاب "درگیری مسلحانه: نبرد بر سر حق حمل سلاح در آمریکا"، بررسی سوابق می‌تواند یک جانشین خوب برای آن باشد.

کارشناسان این تقاضای سلاح را به ترس و بی اطمینانی راه افتاده به سبب همه گیری کروناویروس، اعتراضات بر سر بی عدالتی نژادی در تابستان گذشته و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نسبت می‌دهند.

همه گیری بیماری در ماه مارس آمریکا را درگیر کرده و منجر به تعطیلی اصناف کوچک و بزرگ و بیکار شدن میلیونها نفر شد.

در تابستان ۲۰۲۰ اعتراضات سراسری در آمریکا بعد از کشته شدن چند سیاهپوست شامل جورج فلوید، بریونا تایلر و جیکوب بلیک به دست پلیس این کشور به راه افتاد. عمده این اعتراضات آرام بود اما در برخی مکانها همچون مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا و شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین  خشونتهایی بروز پیدا کرد.

در مدت اخیر نیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث راه افتادن چند ماه ناآرامی شده و معترضان در آمریکا ادعا کردند که انتخابات ریاست جمهوری را با تقلب انتخاباتی گسترده از دونالد ترامپ "دزدیده‌اند". تنشهای مربوط به آن در پی حمله اوباش طرفدار ترامپ به کنگره آمریکا در اوایل ژانویه به اوج خود رسید.

وینکلر اظهار کرد، مردم ممکن است در زمانهای بی اطمینانی به تفنگها برای محافظت از خود چشم داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم احساس بی اطمینانی می‌کنند و وقتی که شما احساس بی اطمینانی می‌کنید و احساس می‌کنید که آسیب پذیر هستید یک سلاح گرم یکی از چیزهایی است که شما برای محافظت از خود ممکن است به آن چشم داشته باشید.

انتظار می‌رود داده‌های رسمی اف.بی.آی در خصوص موارد بررسی سوابق انجام شده در ماه ژانویه، اوایل فوریه منتشر شوند. با این حال مارک اولیوا، مدیر ارتباطات در بنیاد ملی روزهای تیراندازی آمریکا اظهار کرد، بعید است که این تقاضا در آینده نزدیک کاهش یابد.

اولیوا بیان کرد: همه نشانه‌ها حاکی از آن هستند که این تقاضا قرار نیست به زودی کند شود. فکر میکنم اگر شما الان به هر فروشگاه خرده فروشی بروید شاهد باشید که قفسه‌های سلاح چندان پر نباشد. این به من می‌گوید که هنوز تقاضایی برآورده نشده وجود دارد.

آمریکا در سال ۲۰۲۱ در حال سازگاری یافتن با جو بایدن، رئیس جمهور جدیدی است که بر مبنای دستور کار حمایت از اصلاحات در حوزه مالکیت سلاح وارد انتخابات شد.

دستورکار بایدن شامل ممنوع کردن فروش سلاح‌های تهاجمی و خشابهای ظرفیت بالا و الزامی کردن بررسی سوابق افراد برای همه موارد فروش سلاح می‌شود. گروه‌های حامی ایمنی مربوط به سلاح دستور کار او را تحسین کرده و یکی از سرسخت‌ترین دستور کارهای یک نامزد ریاست جمهوری در این زمینه دانسته‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.