حریری: پشت رخدادهای طرابلس طرف‌هایی سیاسی هستند

نخست‌وزیر مکلف لبنان تأکید کرد، احتمالا پشت رخدادهای طرابلس طرف‌هایی هستند که می‌خواهند پیام‌های سیاسی برسانند و از مشکلات مردم بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان گفت: احتمالا پشت رخدادهای طرابلس طرف‌هایی هستند که می‌خواهند پیام‌های سیاسی برسانند. احتمالا افرادی هستند که از درد و رنج و مشکلات مردم و مشکلات معیشتی آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند. تجاوز به املاک خصوصی و بازارها و نهادهای رسمی به بهانه اعتراض به تصمیم قرنطینه توجیه شدنی نیست اما این مساله را می‌دانیم که برخی از شهروندان به دنبال لقمه‌ای نان هستند و دولت نباید در قبال این افراد فقط تماشاچی باشد بلکه باید به خانواده‌های فقیر و محتاج کمک کند.

حریری گفت: ساکنان طرابلس و سایر مناطق باید نسبت به هرگونه بهره‌برداری از اوضاع معیشتی‌شان هوشیار باشند. من از دولت و وزارتخانه‌های متخصص می‌خواهم تمام ابزارهای ممکن را برای مقابله با فقر و گرسنگی و فراهم کردن شرایط برای پایبندی شهروندان به قرنطینه به کار گیرند.

وی تأکید کرد، هدف از قرنطینه حفاظت از جان شهروندان در برابر خطر کرونا است و پایبندی به آن مسؤولیتی است که نباید در قبال آن سهل‌انگاری به خرج داد. این مساله طرح واضحی را می‌طلبد که در آن تلاش‌های جامعه مدنی و بخش خصوصی با امکانات دولت یکپارچه شود تا روند قرنطینه در مسیر درست پیش برود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.