بعد از لغو سفر مقام آمریکایی، واشنگتن بر استحکام روابط با تایوان تاکید کرد

سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از تماس با رئیس جمهوری تایوان که به او تاکید کرد این جزیره خودگردان به تلاش برای دسترسی به نشست‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد، گفت ایالات متحده در کنار تایوان ایستاده و همواره خواهد ایستاد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل قصد داشت در روزهای گذشته به تایپه سفر کند که با مخالفت شدید از جانب چین که این جزیره را بخشی از اراضی خود می‌داند، روبرو شد.

اما این سفر به دستور وزارت امور خارجه آمریکا لغو شد که در آستانه گذار سیاسی در واشنگتن به دولت جدید بایدن تمام سفرها را ممنوع اعلام کرده است.

کلی کرافت که با روی کار آمدن دولت بایدن از سمتش کناره‌گیری می‌کند، در پیامی توییتری نوشت که گفت‌وگو با تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان مایه افتخار او بوده است.

کرافت گفت: ما درباره راه‌های مختلفی گفت‌وگو کردیم که تایوان می‌تواند برای جهان مدل باشد و این با موفقیت‌های آن در مبارزه با کووید-۱۹ و تمام چیزهایی که تایوان در عرصه بهداشت، فناوری و علوم دارد، نمایان است. متاسفانه تایوان قادر نیست تا آن موفقیت‌ها را در نهادهای سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت بهداشت جهانی به اشتراک بگذارد.

او تاکید کرد: من به رئیس جمهوری تایوان تاکید کردم که آمریکا در کنار تایوان ایستاده و همواره به عنوان دوست و شریک، شانه به شانه برای ستون‌های دموکراسی خواهد ایستاد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.