سازمان بنادر پیش‌قراول توسعه تراز تجاری کشور است/ نقش اثرگذار سازمان بنادر در مقابله با تحریم‌ها

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، علی بابایی کارنامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از ارکان مهم توسعه کشور است، اظهار داشت: از طریق فعالیت‌های سازمان بنادر می‌توان تراز تجاری کشور را ارتقاء داد و شرایط مناسب‌تری را برای اقتصاد ایران رقم زد.

وی ادامه داد: فعالیت مشترک سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی، مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و سایر بخش‌ها، نه تنها می‌تواند به توسعه بنادر منجر شود، بلکه می‌تواند سبب بهبود تراز تجاری، صادراتی کردن کالاهای ایرانی و ارتقاء روابط اقتصادی با کشورهای هدف شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته توسعه حوزه دریایی و بندری یکی از شاخص‌های مهم به شمار می‌رود، گفت: ایران از ظرفیت های بی‌نظیری برخوردار است و می‌تواند کریدور شمالی و جنوبی خود را بیش از پیش فعال کند و بازار کشورهای حوزه CIS، خاور دور و حتی بخشی از کشورهای اروپایی را هدف قرار دهد.

بابایی در ادامه با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر، شاهد عملکرد مطلوب سازمان بنادر و دریانوردی بوده‌ایم، عنوان کرد: اثرگذاری سازمان بنادر در توسعه ظرفیت‌های بنادر شمالی و جنوبی کشور قابل مشاهده است و می‌توانیم به قابلیت‌های بیشتری در این راستا دست پیدا کنیم.

وی افزود: انتظار اقتصاد ایران از سازمان بنادر و دریانوردی بیش از وضعیت موجود است؛ بدین جهت در راستای رشد اقتصادی کشور، پویایی بنگاه‌های اقتصادی و اشتغالزایی می توان گام‌های بلندتری را با توجه به توان دریایی و بندری کشور برداشت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نمره قابل قبولی را به دلیل عملکرد خود دریافت می کند، اظهار داشت: این نمره به دلیل نقش سازمان بنادر در توسعه کشور، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی که به شدت حوزه دریایی و بندری را نشانه رفته است، افزایش ظرفیت‌های بندری و دریایی و تعامل با مجموعه‌های مختلف اقتصادی در راستای پیشبرد فعالیت‌ها است.

بابایی ادامه داد: عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی قابل تحسین است و باید از زحمات مدیران و کارکنان این سازمان تشکر کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه سازمان بنادر همواره در توسعه تراز تجاری کشور پیشقدم بوده است، گفت: به نسبت مشکلات اقتصادی موجود، ظرفیت‌های مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است و شاهد بهبود وضعیت بنادر شمالی و جنوبی کشور هستیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.