مایکل کوهن: عفوشدگان ممکن است علیه ترامپ شهادت بدهند

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ گفت، افرادی که به تازگی شامل عفو ریاست جمهوری شدند ممکن است علیه دونالد ترامپ شده و مجبور شوند علیه او شهادت بدهند چون دیگر تحت حفاظت متمم پنجم قرار ندارند.

به گزارش خبرآنی، مایکل کوهن در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: این مشکل بزرگی برای دونالد ترامپ ایجاد می‌کند. به محض اینکه شما عفو شوید دیگر نمی‌توانید از متمم پنجم استفاده کنید چون شما دیگر متهم نمی‌شوید. همه این افراد ممکن است در نهایت عامل سقوط او باشند چون علیه او شهادت خواهند داد.

براساس متمم پنجم، نمی‌توان آمریکایی‌ها را به بیان اظهاراتی وادار کرد که بر دست داشتن خودشان در عملی مجرمانه دلالت دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر شماری از وفادارانش از جمله راجر استون، مشاور سیاسی سابقش، پل مانافورت رئیس سابق کمپینش و مایکل فلن، مشاور امنیت ملی پیشین خود را عفو کرد.

دموکرات‌هایی همچون بیل پاسکرل به تازگی خواستار پیگرد ترامپ و انجام تحقیقات کیفری علیه او به جرم سوءاستفاده از مقام و همچنین تعاملات تجاری شخصی او، بعد از پایان دوره ریاست جمهوری او شده‌اند.

مایکل کوهن در سال ۲۰۱۸ به ارتکاب ۹ فقره جرم از جمله فرار مالیاتی و تقلب اعتراف کرد و به سه سال حبس در زندان فدرال محکوم شد. او قرار بود نوامبر آتی از زندان آزاد شود اما در ماه مه به علت شیوع کرونا به حبس خانگی تغییر وضعیت داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.