دانش فنی تولید استارترهای لبنی به صنعت واگذار می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، این پژوهشگاه در قالب تفاهم‌نامه ای با انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در زمینه انتقال فناوری و تجاری‌سازی استارترهای مورد نیاز صنایع لبنی همکاری می‌کند. 

محمد امین حجازی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این باره گفت: مدت این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه و دکتر میراسلام تیموری، رئیس انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی رسیده، پنج سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

وی با اشاره به این که استارترها در تولید محصولات لبنی تخمیری از جمله پروبیوتیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: استفاده از این میکروارگانیسم های تخمیری جهت تهیه و تولید فرآورده های لبنی پیشینه ای تاریخی دارد که با گذشت زمان و پیشرفت علم، تولید مرغوب ترین محصولات لبنی را که می توانند بر سلامت مصرف کننده تاثیر مستقیم داشته باشند، میسر کرده است.

دکتر حجازی افزود: محصولات لبنی سنتی ما، منابع با ارزشی جهت جداسازی باکتری های پروبیوتیک هستند که افزودن این نوع باکتری ها به عنوان استارتر به پنیر و ماست های صنعتی این امکان را فراهم می کند که محصولات لبنی با ویژگی های مطلوبی به بازار عرضه شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.