ازسرگیری درگیری‌ها در نزدیکی عین عیسی بعد از شکست مذاکرات روسیه و ترکیه

منابع از ناکام ماندن نشست‌های میان نمایندگان روسیه و ترکیه درباره وضعیت شهر عین عیسی در شمال رقه و ازسرگیری درگیری‌ها در نزدیکی این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، شهر عین عیسی در شمال رقه طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌ها و حملات شدیدی از سوی شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه بود. این گروه‌ها با حمایت ترکیه برای اشغال این شهر تلاش می‌کنند. عین عیسی مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) بین شرق و غرب فرات را به هم وصل می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، طی درگیری‌های بامداد سه‌شنبه در محور المشیرفه در شمال شرق عین عیسی هفت تن از اعضای گروه‌های سوری مورد حمایت ترکیه در درگیری با نیروهای قسد کشته و چهار تن زخمی شدند.

از جمعه گذشته تاکنون ۲۴ تن از نیروهای شورشی در درگیری‌ها و انفجار مین و حملات کشته شده‌اند. همچنین درگیری‌ها به کشته شدن پنج تن از نیروهای قسد منجر شد.

افسران روس و ترکیه نشستی را برای بررسی وضعیت عین عیسی در حومه این شهر به درخواست ترکیه برگزار کردند. به گفته منابع، طرف ترکیه‌ای به عنوان پیش شرطی برای دستیابی به توافق و توقف هرگونه عملیات نظامی احتمالی خود در عین عیسی از روسیه خواست که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت آمریکا به طور کامل از این شهر خارج شوند. همچنین افسران روس و نیروهای نظام سوریه نشستی را با نمایندگان قسد برای بررسی سرنوشت عین عیسی برگزار کردند.

این منابع اعلام کردند دولت سوریه و ارتش روسیه از نیروهای سوریه دموکراتیک خواسته‌اند که به طور کامل از عین عیسی خارج شوند و پرچم سوریه بر فراز نهادهای این شهر برافراشته و تحویل ارتش سوریه داده شود تا آنها مانع از حملات ترکیه به این شهر شوند.

در مقابل نمایندگان قسد اعلام کردند که تنها ورودی‌ها و خروجی‌های عین عیسی را به نیروهای نظام واگذار می‌کنند، اما طرف روسی و سوری با این پیشنهاد مخالفت کردند.

در این راستا رضوان الخلف، فرمانده شورای نظامی تل ابیض اعلام کرد، درگیری‌ها همچنان در سه محور عین عیسی ادامه دارد.

وی هرگونه پیشروی شورشیان سوری به روستاهای این شهر را تکذیب کرد.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند، روسیه تجهیزاتی شامل بیش از ۲۰۰ کامیون و ده‌ها خودرو نظامی را به همراه سربازان به اطراف عین عیسی منتقل کرده که در پایگاه‌های روسی و ارتش سوریه که از طریق توافق با نیروهای قسد ایجاد شده، مستقر شدند.

همچنین عبد حامد المهباش، رئیس اجرایی اداره خودمختار کردهای سوریه اعلام کرد، ترکیه می‌خواهد عین عیسی را اشغال و به خاک خود ملحق کند. دولت ترکیه برای بهره‌برداری از خلأ ریاست‌جمهوری در واشنگتن جهت اشغال عین عیسی و جاده بین المللی M4 برای تغییر جمعیتی این منطقه تلاش می‌کند.

وی از مسکو و واشنگتن که ضامن توافق‌های آتش‌بس هستند، خواست به وظایف خود برای توقف حملات خشونت‌آمیز به این شهر عمل کنند.

همچنین احزاب کرد خواهان توقف حمله ترکیه به عین عیسی شدند و تأکید کردند، این حملات نشان دهنده بی تعهدی ترکیه به توافق‌های آتش‌بس است.

آن‌ها خواهان اقدام فوری و جدی بین المللی برای توقف تجاوزات ترکیه شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.