به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در تشریح دستاوردهای اجرایی طرح 500 کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو موسوم به "طرح بهراه" سخن میگفت با بیان آنکه در پایان هفته سی و هفتم اجرای طرح منتهی به شانزدهم آذرماه سال 1399 بیش از 142 کیلومتر از معابر پیاده رو شهر تهران بهسازی و به مسیر ویژه دوچرخه سواری مجهز شده است، اظهار کرد: طرح مذکور هماکنون در 143 معبر در حال اجرا بوده و به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، تمام مناطق 22گانه شهر تهران را در بر گرفته است.
وی در تشریح فرآیند انتخاب معابر در طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو، از بررسی و انطباق لایه های مختلف GIS خبر داد و گفت: به زعم برنامه ریزان طرح، حدود 20 لایه GIS برهم منطبق شده تا بهترین نقشه راه پیش روی مجریان طرح قرار گیرد. در واقع علاوه بر طراحی های پیش بینی شده در برخی اسناد بالادستی همچون برنامه 5 ساله شهرداری تهران، مسیرهای طراحی شده برای مناسب سازی معلولان و شاخص هایی از قبیل نزدیکی به مدارس، ایستگاه های مترو و اتوبوس نیز در انتخاب اجزای این رینگ 500 کیلومتری نقش داشته اند.
صبوری با بیان آنکه تهران در چشم انداز طرح بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه، از 500 کیلومتر مسیر مناسب سازی شده پیاده و دوچرخه به صورت یک رینگ به هم پیوسته برخوردار خواهد شد، این میزان مسیر پیاده روی بهسازی شده را در مقایسه با طول 12 هزار کیلومتری معابر پیاده ناکافی دانست و تاکید کرد موضوع بهسازی معابر پیاده رو باید در طول دوره های مختلف مدیریت شهری در زمره اولویت ها باقی مانده و مورد مطالبه شهروندان، فعالان حوزه مدیریت شهری و سازمان های مردم نهاد حمایت از حقوق معلولان باشد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در حال حاضر اتمام پروژه یادشده به عنوان یک هدف اصلی دنبال می شود و تلاش خواهد شد تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری، افق های تازه تری در این زمینه تعریف شود تا به این ترتیب جریان تلاش برای بهبود وضعیت معابر پیاده روی شهر تهران که در ریل مناسب قرار گرفته است، ادامه مسیر دهد.
جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/