رژیم صهیونیستی ساختمان فلسطینی را به مرکز یهودی تبدیل می‌کند

مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند یک مرکز "بازدید کنندگان یهودی" را در ساختمانی در شهرک سلوان واقع در مرکز قدس اشغالی که ساکنان فلسطینی آن را پنج سال پیش بیرون کرده‌اند، راه اندازی کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، انجمن حقوق بشری اسرائیلی "عیر عمیم" اعلام کرد، علیه تصمیم مقامات صهیونیستی درباره ایجاد مرکز بازدیدکنندگان یهودی (مرکز اجتماعی فرهنگی یهودی) در محله "بطن الهوی" در شهرک سلوان به جای ساختمانی که تا پنج سال پیش ده‌ها فلسطینی در آن سکونت داشتند، به دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس دادخواست داده است.

این انجمن در نشست مجازی که از طریق فیس‌بوک برگزار شد، با بیان اینکه علیه مناقصه شرکت دولتی "توسعه قدس شرقی" برای ایجاد این مرکز به دادگاه شکایت کرده است، اعلام کرد، انجمن شهرک سازی "عطیرت کوهنیم" که این ساختمان را در اختیار دارد و از آن استفاده غیر قانونی می‌کند از طریق مقامات، پنج سال پیش ده‌ها فلسطینی را وادار کرد ساختمان را با این ادعا که "وقف یهود" است، تخلیه کنند.

انجمن "عطیرت کوهنیم" ادعا می‌کند محله بطن الهوی در منطقه موسوم به "قریه الیمنیین" واقع شده که تا سال ۱۹۳۸ و اخراج یهودیان در زمان قیمومیت انگلیس محل زندگی یهودیان بوده است.

بطن الهوی در شهرک سلوان روبروی مسجدالاقصی در مرکز قدس اشغالی واقع شده و نزدیک به ۱۰ هزار فلسطینی در آن ساکن هستند و انجمن عطیرت کوهنیم تلاش می‌کند آنها را بیرون کند. تاکنون این نهاد اسرائیلی ۱۴ خانواده فلسطینی را بیرون کرده است.

پیش بینی می‌شود مقامات اشغالگر ۳۰ خانواده دیگر را هم بیرون کنند چرا که دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس ماه نوامبر تجدیدنظر در حکم اخراج این خانواده‌ها را رد کرد.

دفتر ملی "دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی" که یک نهاد فلسطینی و دولتی است، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، حکم دادگاه درباره اخراج این خانواده‌ها و جریمه ۲۰۰ هزار دلاری آنها هر لحظه قابل اجراست.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در واکنش به این اقدامات رژیم صهیونیستی از دادگاه کیفری بین‌المللی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواست این رژیم را بابت کوچاندن فلسطینی‌ها و نقض‌های مداومش در حق ملت فلسطین مجازات و اقداماتش را متوقف کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.