ایمیل‌های مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا هک شده است

یک سناتور آمریکایی مطلع گفت، ده‌ها حساب ایمیل در وزارت خزانه‌داری آمریکا در عملیات بزرگی علیه آژانس‌های دولتی آمریکا که روسیه بابت آن سرزنش می‌شود، هک شده‌اند و هکرها به سیستم‌های مورد استفاده مقام‌های رده بالای این وزارتخانه راه یافته‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور ران ویدن، از دموکرات‌های ایالت اورگان، جزئیات جدیدی درباره این حمله هکری پس از نشست وزارت خزانه‌داری و سازمان خدمات درآمدهای داخلی با کمیته مالی سنا مطرح ساخت.

سناتور ویدن گفت، در حالی که هیچ نشانه‌ای از نفوذ به اطلاعات مالیات‌دهندگان دیده نشده است، به نظر می‌رسد این حمله "چشمگیر" بوده باشد چون به حساب ایمیل ده‌ها تن نفوذ شده و هکرها به بخشی در وزارت خزانه‌داری آمریکا راه یافتند که محل فعالیت عالی‌ترین مقام‌های این وزارتخانه است. علاوه بر این، ویدن گفت که به نظر می‌رسد که در جریان این حمله هکری کلیدهای رمزگذاری شده سرورهای دولت آمریکا به سرقت رفته باشد.

این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز از کل اقدامات این هکرها مطلع نشده و دقیقا نمی‌داند که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره بیانیه این سناتور خودداری کرد.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا جزو اولین سازمان‌هایی بود که وقوع عملیات هکری در آن تایید شد. اثرات و تبعات این حمله همچنان در حال ارزیابی است و بخش امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت، این نفوذ خطری "جدی" برای شبکه‌های دولتی و خصوصی ایجاد کرده است.

سناتور ویدن همچنین گفت، نفوذ به این وزارتخانه از ژوئیه آغاز شد. اما کارشناسان باور دارند که کل این عملیات هکری ماه‌ها پیش از آن و زمانی آغاز شد که یک کد مخرب از طریق یک به روزرسانی نرم‌افزاری نفوذ کرده و به شبکه‌های تجاری و دولتی راه یافت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.