اذعان مقام اخراجی آمریکا به وقوع حمله هکری بزرگ در دوران خودش

کریستوفر کربس، مدیر اخراجی آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا اذعان کرد که حمله هکری بزرگی که مقام‌ها هنوز ابعاد آن را کشف نکرده‌اند، در زمان حضور او در این نهاد رخ داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک کمپین بدافزار به شدت پیچیده شماری از آژانس‌های فدرال آمریکا و همچنین شرکت‌های خصوصی را هدف گرفته و مقام‌ها به تازگی دریافتند که این نفوذ اطلاعاتی از مارس آغاز شده که ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود.

کریستوفر کربس یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: آنطور که من به آن نگاه می‌کنم، این اتفاق در دوران حضور من در آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری رخ داده و ما متوجه آن نشده بودیم.

او پیش از آنکه مسیر گفت‌وگوها را تغییر داده و بگوید که کار بیشتری لازم است برای جلوگیری از تکرار این حادثه انجام شود، گفت: یک مشت آدم متوجه این اتفاق نشدند.

گزارش‌هایی از این حمله هکری از هفته گذشته منتشر شد، اما بعدا مشخص شد که هکرها در ماه مارس به سامانه‌های کامپیوتری نفوذ کرده بودند. همچنین مشخص شد که این عملیات گسترده از طریق یک نرم‌افزار شرکت نرم‌افزاری سولارویندز رخ داده و شکست‌های امنیت سایبری برای وزارت خزانه‌داری، تجارت و امنیت داخلی آمریکا و چندین نهاد و شرکت دیگر رقم خورده است.

هم‌زمان با انتشار جزئیات بیشتر، تقصیر اجرای این حمله هکری به گردن روسیه انداخته شد. تیم مشاوران رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین سیلی از گزینه‌ها برای "تنبیه" روسیه را مدنظر دارند. برخی گزینه‌ها شامل تحریم و حملات سایبری علیه مسکو می‌شوند.

کریستوفر کربس هم روسیه را مقصر دانست و به شبکه سی‌ان‌ان گفت، با توجه به جزئیاتی که از کارشناسان اطلاعاتی شنیده است، به این نتیجه رسیده که مسکو در این اقدام دست داشته است.

او گفت: آنها به صورت استثنایی در این زمینه خوب عمل می‌کنند، به ویژه سرویس اطلاعات خارجی روسیه. آنها خوب هستند، بسیار خوب. آنها صبور و بادقت هستند و حساب شده عمل می‌کنند. با این حال گمان نمی‌کنم که اطلاعات حساس دولتی به سرقت رفته باشد.

کریستوفر کربس پس از آن در اواسط نوامبر اخراج شد که گفت شاهد هیچگونه تقلب انتخاباتی یا دیگر مداخله‌ها در انتخابات آمریکا نبوده است، حقیقتی که دونالد ترامپ از پذیرش آن امتناع می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.